شوش - خبرگزاری مهر: نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: 24 خرداد روز انتخابات ریاست جمهوری ثابت می شود ملت تا آخر پای انقلاب ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منو چهر متکی ظهر یکشنبه در جمع مردم شهرستان شوش در خصوص علت نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: مگر مردم در 24 سال گذشته در انتخابات حضور نداشتند؟ حضور پر رنگ مردم در 24 سال گذشته در مناسبتهای مختلف خیلی هم پررنگ بود اما چرا امسال را مقام معظم رهبری حماسه سیاسی نامیدند. امسال چه موانعی وجود دارد؟ دشمنان چه برنامه هایی در سر دارند؟ مقام معظم رهبری چه چیزی را می بینند که امسال را سال حماسه سیاسی نامیده اند؟
 
وی عنوان کرد: من تصور می کنم که اندکی از انتخابات قبلی که تشنج زیادی در کشور داشت هنوز مانده است و دیگر آنکه دشمنان فکر می کنند که ملت از حضور گسترده در مناسبتهای مختلف خسته شده اند.
 
متکی با اشاره به وضعیت سیاسی کشور در قبل از انقلاب افزود: در قبل از انقلاب انتخابات وجود نداشت. شاه خود افراد را تعیین می کرد و مردم در سرنوشت خودشان هیچ حقی نداشتند.
 
وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: مبارزه مردم ما با رژیم شاه یک بعدش در این بود که دموکراسی و مردمسالاری در کشور وجود نداشت که امام (ره) این حق را برای مردم ایجاد کرد که در سرنوشت خود صاحب رای شوند.

وی با بیان اینکه حماسه سیاسی یعنی جنگ نامتقارن، گفت: در انتخابات نهم دشمن القا می کرد که کمتر از 30 درصد مردم در انتخابات حضور پیدا می کنند اما مردم ما با هوشیاری کامل با حضور در انتخابات حماسه ای بی نظیر خلق کردند.
 
متکی عنوان کرد: حضور در انتخابات دو نتیجه دارد. یکی آنکه ثابت کنیم ملت ایران هیچگاه شکست نمی خورد زیرا گرانی ها و مشکلات اقتصادی به معنای شکست نیست و در هر کشوری مشکلاتی وجود دارد. دوم اینکه اثبات می کنیم که با 24 سال فشار به ملت، آمریکا هنوز به اهدافش نرسیده است و نخواهد رسید.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به حضور خود در نیویورک و مکانهای بین المللی در زمان وزارت خارجه اش اشاره کرد و گفت: به مجامع بین المللی گفتیم که استکبار، سیاست تقابل با جمهوری اسلامی اتخاذ کرده است و امروز روشنفکران آمریکا به دولتشان می گویند که سیاست تقابل را به سیاست تعامل تغییر دهید.
 
وی در پایان سخنرانی خود اظهار کرد: انتخابات 24 خرداد ثابت می کند که ملت تا آخر پای انقلاب ایستاده است و پس از آن در دولت یازدهم وارد برنامه جدیدی خواهند شد.