بوشهر - خبرگزاری مهر: علی‌رغم اینکه مردم منطقه کاکی از بیم زلزله های مداوم در این منطقه نمی توانند در منازل خود شب را به سحر برسانند و خواستار توزیع چادر برای برپای آن در حیاط خانه های خود هستند، استاندار بوشهر با این توضیح که زلزله در این منطقه تاکنون خسارتی درپی نداشته، توزیع چادر را غیر ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، زمین‌لرزه‌ها در شهر کاکی همچنان ادامه دارد و بیم از وقوع زمین‌لرزه‌ای بزرگ در بین اهالی این منطقه وجود دارد و نمی‌توانند شب‌ها را با آرامش به خواب بروند.

در گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرد، برخی از شهروندان و رئیس شورای شهر کاکی خواستار توجه بیشتر مسئولان برای اختصاص چادر به این مناطق شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاکی در گفتگو به خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت توزیع چادرها در این شهر و روستاهای اطراف، اظهار داشت: با توجه به تکرار زلزله‌ها در شهر کاکی و روستاهای اطراف بسیاری از مردم در بیرون از منازل زندگی می‌کنند و با کمبود چادر مواجه هستند.

سیدعلی اکبر فاطمی اضافه کرد: در شهر کاکی حدود 10 تا 15 چادر توزیع شده است که پاسخگوی نیازهای این شهر نیست و لازم است که تعداد بیشتری چادر بین زلزله‌زدگان و مردم این مناطق توزیع شود.

وی افزود: این چادرها نیز در حاشیه پارک‌ها به صورت پارکینگ برپا شده است که فرهنگ مردم شهر کاکی به گونه‌ای نیست که به همراه خانواده خود در این کمپینگ‌ها زندگی کنند و لازم است که چادرهایی در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد که بتوانند در منازل خود و یا فضاهایی که در اختیار دارند برپا کنند.

 

استاندار بوشهر نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد اختصاص چادر به اهالی کاکی اظهار داشت: مگر چند خانه در کاکی آسیب دیده که بخواهیم بین اهالی این منطقه چادر توزیع کنیم.

فریدون حسنوند ادامه داد: در همه نقاط استان شاهد وقوع زمین‌لرزه هستیم و زمانی که این زمین‌لرزه‌ها خساراتی را در پی ندارد، پس نیازی نیست که چادری بین اهالی این مناطق توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: زمین‌لرزه‌ها در کاکی خساراتی به منازل مسکونی وارد نکرده و ما نیز چادر به آنها اختصاص نداده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار مهر گفت: جمعیت شهر کاکی حدود 13 هزار نفر است که با احتساب جمعیت روستاهای اطراف آن به 20 هزار نفر می‌رسد و اگر بخواهیم چادر بین این افراد توزیع کنیم، به تعداد بسیار زیادی چادر نیاز بود.

حجت‌الاسلام سید مهدی پورفاطمی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین لرزه مشکلی برای منازل مسکونی در کاکی ایجاد نکرده است، ما نیز تصمیم گرفتیم که چادر در این مناطق توزیع نشود.