عباس آقاکوچکی با ابراز رضایت از وضعیت کلی تیم بسکتبال سه نفره پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا گفت: می‌خواهیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم اما می‌دانیم کارمان خیلی سخت است چون با همه تیم‌ها بیگانه‌ایم.

عباس آقاکوچکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: سختی مسابقات بسکتبال سه نقره قهرمانی آسیا این است که این رقابت‌ها برای نخستین‌بار برگزار می‌شود. بنابراین تیم‌ها نه یکدیگر را می‌شناسند و نه می‌دانند که حریفان‌شان چه پیشینه، نقاط قوت و ضعفی دارند. این بدترین موضوع برای شرکت در یک رویداد است.

وی با یادآوری اینکه تیم بسکتبال سه نفره از 11 اردیبهشت‌ماه تمرینات خود را آغاز کرد، ادامه داد: بازیکنانم به لحاظ بازی سه به سه هیچ تجربه‌ای نداشتند ضمن اینکه با قوانین این بازی هم آشنایی زیادی نداشتند با این حال تا آنجا که لازم بود تمرین کردند و قوانین را مطالعه کردند تا با بهترین آمادگی ممکن راهی محل برگزاری مسابقات شوند با این حال یک طرف قضیه دست ما نیست.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره تاکید کرد: اینکه تیم‌ها در چه شرایطی هستند و با چه میزان آمادگی در مسابقات شرکت می‌کنند، تنها مشکل ماست. البته قطعا این مشکل مشترک برای همه تیم‌هاست که می‌تواند روی نتیجه‌گیری‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. با همه اینها قصد توجیه ندارم چون خودم و بازیکنانم با وجودیکه با حریفان بیگانه‌ایم به فکر قهرمانی هستیم و در عین حال می‌دانیم کارمان سخت خواهد بود.

آقاکوچکی با اشاره به همگروهی تیم ایران با هند، اندونزی و ترکمنستان خاطرنشان کرد: احتمالا کارمان در مرحله مقدماتی خیلی سخت نیست چون این کشورها در کل جایگاه در خور توجهی در بسکتبال آسیا ندارند. بنابراین از مرحله مقدماتی برای شناخت وضعیت دیگر تیم‌ها در سایر گروه‌ها استفاده کنیم تا از مرحله دوم به بعد با شناخت بیشتر و بهتر بازی کنیم و بتوانیم به سکو و قهرمانی نزدیک‌تر شویم.

"پیش از این گفته بودید تضمینی برای قهرمانی در آسیا نمی‌دهید"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: حالا هم هیچ تضمینی برای هیچ نتیجه‌ای نمی‌دهم اما تاکید می‌کنم که تیمم می‌خواهد قهرمان شود و با وجود اطمینانی که نسبت به سخت بودن کارش دارد، برای دستیابی به آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی سه نفره آسیا 25 و 26 اردیبهشت‌ماه در دوحه برگزار می‌شود. تیم ایران در گروه B قرار دارد.