اجرای طرح ملی هم کدسازی کدهای مخابراتی کشور از روز جمعه 27 اردیبهشت ماه همزمان با روز ارتباطات در استان قم کلید می خورد و تلفن های ثابت این استان 8 رقمی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تلفن های ثابت استان قم از روز جمعه هفته جاری 27 اردیبهشت ماه هشت رقمی شده و کد استان به 025 تغییر می یابد.

پیش از این یکسان سازی کدهای استانی در استانهای تهران، البرز انجام شده بود که به دلیل عدم تامین هزینه متوقف شد اما هفته گذشته رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در حاشیه مجمع سالیانه این شرکت از اجرای مجدد این طرح در سراسر کشور خبر داده بود.

با اجرای طرح ملی هم کدسازی استان قم، علاوه بر تغییر کد استان از 0251 به 025، به ابتدای شماره تلفن های مشترکان تلفن ثابت این استان نیز عدد 3 افزوده می‌شود.

پس از اجرای این طرح، شهرستانهای دستجرد، قنوات، کهک، سلفچگان، جعفریه و جمکران با استان قم هم کد شده و مشترکان تلفن ثابت توابع استان برای تماس با مرکز استان، دیگر نیازی به گرفتن کد شهری نخواهند داشت. همچنین دیگر ساکنان قم نیز می توانند به همین صورت با توابع ارتباط برقرار کنند.

مشترکان می توانند علاوه بر مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان قم، به نشانی WWW.TCO.IR از طریق شماره 135 واحد ارتباط مردمی این شرکت، از جزئیات اجرای این طرح آگاه شوند.

اجرای طرح هم کدی در استانهای کشور بنابر اعلام شرکت مخابرات ایران باعث کاهش درآمد این شرکت و افزایش هزینه ها خواهد شد که این شرکت اعلام کرده براساس موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبلغی را به عنوان هزینه هم کدی به صورت آبونمان در قبوض صورتحساب دوره ای مشترکان محاسبه خواهد کرد.