شبکه دو به بهانه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برای امیر صادقی "فرش سپید" پهن می‌کند.

مسعود ساکت‌اف تهیه‌کننده "فرش سپید" در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: فردا سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه ساعت 17:45 امیر صادقی مهمان برنامه نوجوانانه ما می‌شود. او بیش از 30 سال است که به نقالی اشتغال دارد و به همین دلیل به "پسر فردوسی" معروف شده است. ما قصد داریم با حضور این استاد توانمند ویژگی اشعار فردوسی برای نوجوانان، جذابیت داستان‌هایش و نحوه نقل این شاهکار ادبیات فارسی برای نوجوانان را بررسی کنیم.

وی افزود: این هنرمند علاوه بر شاهنامه‌خوانی درباره حکیم ابوالقاسم فردوسی و نقالی در ایران نیز با مخاطبان این برنامه صحبت خواهد کرد.

ساکت اف موضوع مسابقه این هفته برنامه " فرش سپید" را شعرخوانی معرفی کرد و یادآور شد: در این آیتم نوجوانان علاقمند به شعرخوانی و نقالی اجرای خود را ضبط کرده و برای برنامه ارسال می‌کنند. این آثار در "فرش سپید" پخش می‌شود و سپس از سوی مخاطبان مورد داوری قرار گرفته و بهترین اجرا معرفی خواهد شد.

شکوفا شدن یک نوجوان با تست اجرا در "فرش سپید"

تهیه‌کننده "فرش سپید" با بیان اینکه این برنامه با هدف پرداختن به استعدادهای نوجوانان و معرفی آنها روی آنتن می‌رود، ادامه داد: قصد داریم در آیتم تازه‌ای به پیگیری استعدادهای نوجوان در این برنامه بپردازیم.

وی تصریح کرد: چندی پیش تست اجرای زیبا دل افروز از برنامه "فرش سپید" پخش شد، حالا این نوجوان با استعداد در حال اجرای برنامه‌ای در شبکه سه سیما است.

"فرش سپید" سه شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 17:45 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.