کتاب«مدرسه‌‌ کنار جاده واقعا وجود دارد»، 30 داستان دارد درباره بچه‌ها و معلم‌های مدرسه‌‌ای که اول قرار بود فقط یک طبقه باشد با 30 کلاس در یک ردیف اما به‌طور اتفاقی 30 طبقه از آب درآمد و در هر طبقه فقط یک کلاس!»

خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: «خانم گورف به بچه‌های کلاس طبقه‌ی سی‌ام هشدار داد: اگر اذیتم کنید یا به مسئله‌ای جواب غلط بدهید، کاری می‌کنم که تبدیل به سیب شوید و خانم معلم وقتی می‌خواست بچه‌ای را به سیب تبدیل کند، گوش‌های نوک تیزش را تکان تکان می‌داد ـ اول گوش راست، بعد گوش چپ ـ و زبان درازش را بیرون می‌آورد...»

کتاب «مدرسه‌‌ کنار جاده واقعا وجود دارد»، 30 داستان دارد درباره بچه‌ها و معلم‌های مدرسه‌‌ای که اول قرار بود فقط یک طبقه باشد با 30 کلاس در یک ردیف، اما به‌طور اتفاقی 30 طبقه از آب درآمد و در هر طبقه فقط یک کلاس!»

داستان‌های مربوط به «خانم گورف»، «خانم جولز»، «جو»، «شری» و ... در این مجموعه آمده است. داستان‌هایی که در عین مستقل بودن وابسته و مرتبط باهم‌اند. لوییس سکر، نویسنده این داستان‌هاست. او از محبوب‌ترین نویسندگان ادبیات کودک آمریکاست و آثار او جوایز بسیاری چون «جایزه نیوبری» و «کتاب منتخب کتابخانه‌های آمریکا» را از آن خود کرده‌اند.

لوییس پس از پایان دانشگاه، صبح‌ها در یک انبار کالا کار می‌کرد و عصرها ماجراهای مدرسه کنار جاده را می‌نوشت. او درباره «مدرسه‌‌ کنار جاده واقعا وجود دارد» می‌گوید: وقتی بچه بودم، پدرم در طبقه هفتاد و هشتم یک برج کار می‌کرد و شاید دلیل نوشتن چنین کتابی همین باشد.»

این مجموعه را فریبا اقدامی ترجمه و «ماهک» واحد کودک و نوجوان انتشارات منظومه خرد در 1100 نسخه و به قیمت 5000 تومان منتشر کرده است.