سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از عضویت 500 هزار خیر در مجمع خیرین مدرسه ساز خبر داد. 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حافظی بعد از ظهر دوشنبه در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان با بیان اینکه در سال جاری و تنها در شهرستان های تهران۱۰۰ هزار دانش آموز نیک اندیش به جمع خیرین کشور پیوستند، اظهار داشت: حرکت عظیم مدرسه سازی 16 سال پیش در جوار مرقد امام رضا(ع) و با حضور تعداد اندک شماری آغاز شد و تا به امروز در این راستا فعالیت های بسیار موثری در اقصی نقاط کشور و جهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بيش از 500 هزار نفر خیر مدرسه ساز در سطح کشور وجود دارند، گفت: هدف ما این است که در آینده 12 میلیون دانش آموز نیک اندیش سطح کشور در این عرصه حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه در سال گذشته تحریم های اقتصادی علیه کشور اعمال شد ولي کمک خیرین کم نشد و این گواهی بر علم و دانش روزافزون ملت ایران است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: در اولین سال راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز 16 میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی خیرین به امر مدرسه سازی اهدا شد که سال گذشته این میزان به هزار و 84 میلیارد تومان رسیده است.

حافظی ادامه داد: از سال جاری نیز تاکنون کمک خیرین مدرسه ساز به هزار میلیارد تومان رسیده است که این مهم نشان دهنده همت والای خیرین در راستای ارتقاء علم و دانش در کشور است.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان اولین خیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است که 30 سال گذشته 50 میلیون تومان را به امر مدرسه سازی هدیه کرده و فرمودند: "همه کشور باید مدرسه شود چون ارتقاء کشور بستگی به ارتقاء دانش دارد.

وي در پايان يادآور شد: در تمامی استان ‌های کشور استقبال مردم نسبت به گذشته در حوزه مدرسه ‌سازی بیشتر شده است و با رغبت و اشتیاق بیشتری در جشنواره‌ ها و برنامه‌ های این مجمع مشارکت می ‌کنند.

در اين مراسم از فعالان خير مدرسه ساز كشور با اهدای لوح تقدير تجليل به عمل آمد.