باشگاه نفت تهران با ارائه گزارش عملکرد مالی این باشگاه در لیگ دوازدهم اعلام کرد کل هزینه این باشگاه حدود 6 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه فرهنگی - ورزشی نفت تهران در راستای اطلاع رسانی شفاف به رسانه‌های گروهی، مطبوعات، ارگان‌ها و نهادهای ورزش و مردم شرف و ورزش‌دوست کشور، و با اعتقاد به اینکه گزارش عملکرد مالی می‌تواند به عنوان مکانیزم جدی جهت رعایت ضوابط، مقررات مالی و ایجاد انضباط در نحوه هزینه‌های باشگاه‌های ورزشی باشد، همانند سنوات گذشته عملکرد مالی تیم فوتبال نفت تهران در لیگ برتر فصل 92-1391 را اعلام کرد.

در این فهرست برای 39 نفری که در لیگ دوازدهم با تیم فوتبال نفت تهران همکاری داشته‌اند، مبلغ 6 میلیارد و 185 میلیون تومان هزینه شده است، یعنی حدود 159 میلیون تومان برای هر نفر که نشان دهنده هزینه منطقی این باشگاه است که توام با نتیجه‌ای قابل تقدیر شده است.

‌نفت‌ها که در فصل جاری تنها به 5 نفرا از اعضای تیم خود رقمی بین 301 تا 400 میلیون پرداخت کرده‌اند، در آخرین هفته لیگ فرصت رسیدن به سهمیه آسیا را از دست داد، این درحالی است که بسیاری از تیم‌های پائین‌تر از این تیم تهرانی، با رقم‌هایی چندین برابر بودجه سالانه نفت، تیم خود را بستند اما در نتیجه‌گیری ناکام ماندند.

در این بین می‌توان به هزینه‌های بسیار باشگاه پرسپولیس برای جذب 2 مربی در طول یک فصل و بازیکنان مطرح توجه داشت که رقم دقیق آنها هنوز از سوی این باشگاه اعلام نشده است و همچنین هزینه‌های باشگاه مس کرمان اشاره کرد که با توجه به این مبالغ نتوانستند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند.

در حالیکه طبق قوانین AFC باشگاه‌ها باید ردیف بودجه مشخص داشته و طراز مالی خود را ارائه کنند، اینکه مسئولان باشگاه نفت تهران برای دومین سال متوالی فهرست هزینه کردهای خود برای اعضای تیم فوتبال این باشگاه را اعلام کردند، اقدامی بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

این اقدام نشان می‌دهد مسئولان باشگاه نفت تهران بدون دور زدن قانون درجهت پرداخت‌های مبالغ بالای سقف قرارداد به کادرفنی و بازیکنان، تیم بسیار یکدستی را راهی مسابقات لیگ دوازدهم کرده و توانستند نتیجه دلخواه را بدست آوردند، اقدامی که می‌تواند سرلوحه باشگاه‌های دیگر قرار گیرد که بدون هزینه‌های بالا می‌توان به اهداف خود رسید.

قرار است همچنین طی روزهای آینده این گزارش و طراز مالی برای فدراسیون فوتبال، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات اداری ارسال شود.