قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: عمل به سخنان اخلاقی و سیاسی امام هادی(ع) می‌تواند جامعه‌ای محترم و با عزت را در کشور ایجاد کند.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت شهادت امام علی النقی (ع)، با اشاره به اینکه دنیا داری عبور و گذرا است، اظهار داشت: مردم و کاندیداهای ریاست جمهوری نکات اخلاقی و سیاسی امام هادی (ع) را مورد توجه قرار دهند که در این صورت امید است فضای اخلاق سیاسی کشور که طی چند سال گذشته به دلیل رفتارهای ناشایستی که از برخی رجال سیاسی رخ داد، ضعیف شد را به فضایی همراه با همدلی وعزت و احترام برگردانند.

وی با اشاره به اینکه شناخت و به کار بستن افکار و اندیشه امام هادی(ع) بسیار راهگشا در زندگی انسان ها است، ابراز داشت: انسان خود پسند که فقط خود را قبول دارد، موجب می‌شود ناراضیان او زیاد شود چرا که ارزشی برای دیگران قائل نیست.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در این زمینه با اشاره به اینکه کاندیداها در تبلیغات خود با بیان برنامه های خود اعلام موجودیت کنند، ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید احادیث امام هادی (ع) را بسیار مورد توجه قرار دهند و رقبای خود را تخریب نکرده و خودشان را بهتر از دیگر کاندیداها جلوه ندهند که در این صورت مردم از این افراد خودخواه روی برمی گردانند.

وی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) افزود: کسی که دوستی و نظر خودش را در اختیار تو می‌گذارد، تو هم اطاعتت را در اختیار او گذاشته و او را همراهی کن.

حجت الاسلام غرویان خطاب به مردم در رابطه با انتخاب فرد اصلح ریاست جمهوری یادآور شد: مردم با بررسی اخلاق و روحیه خدمت گذاری کاندیداها فردی را انتخاب کنند که اهل همدلی با مردم، به دور از افراط و تفریط و میانه رو باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حدیثی دیگر از امام هادی(ع) بیان کرد: دنیا بازاری است و عده ای در این بازار سود و برخی ضرر می کنند؛ کاندیداهای ریاست جمهوری توجه کنند که دوران چهار ساله مقام زودگذر و موقتی ارزش آبروریزی، تخریب و از بین رفتن شخصیتشان را ندارد.

وی بیان داشت: امام علی النقی(ع) همانند امامان دیگر وظیفه اصلی خود که هدایت و مردم بود را به خوبی انجام دادند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند و معلم و هادی جامعه نامیده شدند.

غرویان با بیان اینکه در کتب حدیث به امام هادی(ع) ابوالحسن ثالث گفته شده است، عنوان کرد: امام هادی(ع) شاگردان بسیاری از جمله حسین بن سعید اهوازی، فضل بن شازان نیشابوری و عبدالعظیم حسنی را تربیت کردند و این شاگردان در ایران مدفون هستند.