ارومیه – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار خوی از برگزاری مسابقه تور بین المللی دوچرخه سواری ایران(آذربایجان)، خرداد ماه سالجاری در خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرسیاوش اسبقی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی کمیته های فنی، پشتیبانی، امنیتی، اطلاع رسانی، اسکان و اجرایی تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) در خوی افزود: این شهرستان سوم و چهارم خرداد ماه میزبان تور بین المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان است.

وی ادامه داد: دوچرخه سواران مرحله سوم در روز جمعه سوم خرداد مسیر ارومیه به خوی را به مسافت 126 کیلومتر رکاب می زنند و مرحله چهارم (شروع از مقبره شمس تبریزی) در مسیر خوی به منطقه آزاد تجاری ارس - جلفا را به مسافت 152 کیلومتر ساعت 8 صبح شروع می کنند.

اسبقی یاد آور شد: ستاد اجرایی شهرستان در بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران از بین علاقه مندان به عنوان نیروی داوطلب همکاری در تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) دعوت می کند.

در ادامه این جلسه مسئولان و دبیران کمیته ها گزارشی از اقدامات و برنامه های تور در مرحله سوم و چهارم مربوطه ارائه کردند.

وزیر ورزش و جوانان پیامی به مناسبت برگزاری 26امین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) صادر کرد

 در متن پیام وزیر ورزش و جوانان آمده است : ضمن آرزوی موفقیت جهت هر چه بهتر برگزارشدن بیست و هشتمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) ، بدینوسیله به مسئولین و دست اندرکاران ورزش دوچرخه سواری کشور که توانسته اند طی سال ها با کسب تجربه این سطح از کیفیت برسند، تبریک می گویم.

محمد عباسی ادامه آورده است: امیدوارم حضور ورزشکاران و علاقمندان از کشورهای مختلف در این رویداد باشکوه ، به همدلی بیشتر جوامع بیانجامد و این نوع مشارکت ها که یکی از زیباترین و سالم ترین گردهمایی های اجتماعی است به هدف عالی برقراری صلح ، ارتقاء ورزش ، نشاط و سلامتی ، حفظ محیط زیست و بهره مندی صحیح از مواهب طبیعت کمک کند.

در بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) 19 تیم داخلی و خارجی حضور دارند و رکابزنان مسیر استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در 892 کیلومتر در 6 مرحله رکاب خواهند زد.

152 ورزشکار و 203 نفر دست اندرکار اجرایی از جمله سه داور بین المللی و نمایندگان فدراسیون جهانی در برگزاری این رویداد ورزشی شرکت می کنند.

بیست و هشتمین دوره از این تور بین المللی در شش مرحله در مسیرهای تبریز، مراغه، ارومیه، خوی، جلفا و مرحله پایانی در تبریز برگزار می شود.

مرحله اول این تور در اول خرداد در مسیر 128 کیلومتری تبریز به مراغه بوده و ورزشکاران شرکت کننده پس از یک روز استراحت، در مرحله دوم مسیر 192 کیلومتری این شهرستان تا ارومیه را رکاب خواهند زد.

رکابزنان پس از طی مراحل مختلف، در مرحله پایانی در پارک ائل گلی تبریز به خط پایان و نهایی این رویداد ورزشی خواهند رسید.

تیمهای اموری ویتا اوکراین ، دوکلا پراک چک ، بریسا اسپور ترکیه، سی سی ان صربستان، رودی پروجکت آلمان، ترنگانو مالزی و شکر اسگورت ترکیه و تیمهای ملی الجزایر، سوریه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، آلبانی، هنگ کنگ و ازبکستان 14 تیم خارجی در این رقابتها هستند.

تیمهای باشگاهی پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد، آینده، آینه زمانی تیم دوم تبریز و شهرداری ارومیه 5 تیم ایرانی حاضر در رقابتها خواهند بود.