حسین معدنی با بیان اینکه تنها ضعفی که می‌تواند به حریفان‌مان در لیگ جهانی کمک کند تا به تیم ایران ضربه بزنند، گفت: مشکل دیگرمان این است که سرویس زنی به خوبی سرویس‌‌زن‌های دیگر تیم‎های دنیا نداریم که بتواند با قدرت آنها سرویس‎های بدون خطا بزند.

حسین معدنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند تمرینی تیم ملی والیبال ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: طی یکی دو هفته گذشته میزان زمانی که برای بدنسازی اختصاص می‌دادیم، کمتر شده و بیشتر به کارهای تاکتیکی و تکنیکی و انجام شبه والیبال می‌پردازیم. این کار در راستای نزدیک‌تر شدن به زمان آغاز دیدارهای لیگ جهانی انجام می‌شود.

وی با ابراز رضایت از روند تمرینی بازیکنان تیم ملی والیبال تصریح کرد: در جریان تمرینات به نتایج خوبی رسیدیم. اگر بازیکنان هماهنگی تیمی و انفرادی خوبی در مسابقات داشته باشند حتما می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم حتی برای دیدار اول مقابل تیم ملی روسیه.

مربی تیم ملی والیبال با اشاره به ویژگی‎های کلی این تیم خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته تیم ملی در دفاع داخل میدان و روی تور عملکرد خوبی داشت. عملکرد بازیکنان در توپ گیری کمتر به پوئن تبدیل می‌شد که البته در حال حاضر در این زمینه شرایط خیلی بهتر شده است. در تمرینات فعلی روی سرویس و دریافت تاکید زیادی داریم.

وی با یادآوری اینکه دریافت یکی از نقاط ضعف والیبال ایران طی چند سال گذشته بوده است، یادآور شد: البته بازیکنان در دریافت نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند اما هنوز جا برای بهتر شدن وجود دارد. از نظر من تنها نقطه‌ای که می‎تواند ضعف عمده ما در لیگ جهانی باشد و به واسطه آن حریفان به تیم ایران ضربه بزنند، همین دریافت است.

معدنی تاکید کرد: مشکل دیگرمان این است که سرویس زنی به خوبی سرویس‌‌زن‌های دیگر تیم‎های دنیا نداریم که بتواند با قدرت آنها سرویس‎های بدون خطا بزند. اگر والیبال ایران هم سرویس‎زنی به خوبی سرویس‌زن‌های خوب خیلی از تیم‌های دنیا داشت، می‌توانستیم از وجود آن در تمرینات حتی برای بهتر شدن در دریافت استفاده کنیم. در کل فکر می‎کنم از سرویس‌زن‌های حریفان‌مان در لیگ جهان ضربه بخوریم همان طور که فکر می‌کنم حریفان  از دریافت‌های‌مان  برای ضربه زدن به ما استفاه می‌کنند.

"فرهاد قائمی در حال حاضر یکی از سرویس‎زن‌های برتر والیبال ایران و تیم ملی است. فاصله او با سرویس‌زن‌های زن برتر دنیا چقدر است"؟، وی در پاسخ به این پرسش یادآور شد: سرویس‌زن‌های برتر دنیا به طور میانگین با سرعت 110 تا 120 کیلومتر در ساعت سرویس می‌زنند، حتی هستند بازیکنانی که سرعت سرویس‌های‌شان بیشتر است مانند کازیسکی از بلغارستان که با سرعت 130 تا 132 کیلومتر در ساعت سرویس می‌زند. در حالیکه سرعت سرویس‌های فرهاد قائمی در بهترین شرایط 100 تا 110 کیلومتر در ساعت است.

مربی تیم ملی والیبال همچنین اظهار داشت: در هر صورت تمرینات تخصصی برای سرویس داریم. روی تمام مواردی که لازم باشد کار خواهیم کرد و قطعا پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.

"پیش از این شما از معدود مربیانی بودید که نسبت به نتیجه‌گیری تیم ملی در لیگ جهانی خوش‌بین بودید. با شرایط فعلی دیدگاه‌تان در این زمینه چگونه است"؟، دستیار ایرانی خولیو ولاسکو در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: امیدوارتر و در عین حال مطمئن‌تر شده‌ام.

وی در پاسخ این پرسش که "در مجموع نسبت به نتیجه‌گیری تیم ملی در کدام یک از دیدارهای لیگ جهانی بیشتر خوش بین هستید"؟، تاکید کرد: باید روی دو میزبانی که در لیگ جهانی داریم، حساب کنیم اگرچه دیدار آخر برابر آلمان در شرایط خوبی برگزار نمی‌شود زیرا تیم ملی دو روز بعد از بازی با کوبا که 8:30 اختلاف ساعت با ایران دارد دارد و بازگشت به کشور باید مهیای دیدار برابر آلمان شود. اگر این بازی در شرایط دیگری برگزار می‌شد، امیدمان بیشتر بود اما با این شرایط هم نباید ناامید بود.

حسین معدنی گفت: تیم ملی والیبال می‌تواند در مقابل ایتالیا و روسیه هم امیدوار به نتیجه گیری خوب و حتی پیروزی باشد. به خصوص ایتالیا که ترکیب جوانتری نسبت به گذشته در اختیار دارد. کوبا هم از جمله تیم‌هایی است که می‌توانیم امیدوار به نتیجه گیری مقابل آن باشیم اما در کل بیشتر امیدمان روی دیدارهایی است که میزبان هستیم.