معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد ما به دنبال راه هایی جدید برای محدود کردن دسترسی ایران به منابع مالی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "بلومبرگ"، "دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا در تلاش برای یافتن راه های جدید جهت محدود کردن دسترسی ایران به منابع مالی بین المللی است.

وی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می گفت اعلام کرد: ما به تلاش برای یافتن راه های جدید برای محدود کردن دسترسی ایران به منابع مالی بین المللی ادامه خواهیم داد.

کوهن گفت ما سعی خواهیم کرد علاوه بر منابع درآمد ایران از قبال صادرات نفت و محصولات پتروشیمی دیگر منابع درآمد ایران از قبال صادرات دیگر را هم هدف قرار دهیم.

همچنین گوندی شرمان" معاون وزیر خارجه آمریکا نیز با حضور در این کمیته گفت: ما به صراحت اعلام می کنیم که پایان تحریم های ایران بستگی به انتخاب ایرانیان دارد یا باید تغیر رویه دهند یا هزینه بپردازند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در استانبول ترکیه در جریان است و بارها ایران و بسیاری از تحلیلگران ایران و آمریکایی اعلام کرده اند که تهدید ایران و اعمال تحریم های جدید علیه ایران موجب خواهد شد تا روند دسترسی به توافق بین ایران و گروه 1+5 با مشکل مواجه شود.