رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسم بزرگداشت فردوسی و ثبت جهانی ردیف های موسیقی سنتی ایرانی با بیان اینکه امیدواریم تا زمانی که در سازمان میراث فرهنگی خدمت می کنیم برنامه ها و پاسداشت ها به خوبی برگزار شود گفت: از رسانه ها بخصوص رسانه ملی تقاضا می کنم در معرفی و نمایش این برنامه ها و پاسداشت ها کوشاتر باشند چرا که ایران توانسته فرهنگ خود را به تمام جهان صادر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده در مراسم بزرگداشت فردوسی و ثبت جهانی ردیف های موسیقی سنتی ایرانی که با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی و مهمانانی از ادارات مختلف سازمان میراث فرهنگی عصر روز چهارشبنبه در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد بیان کرد: هر ساله 25 اردیبهشت ماه مراسمی با عنوان بزرگداشت ابوالقاسم حکیم فردوسی برگزار می شود. به همین مناسبت برنامه ای را در پایتخت و در شهرهای مختلف از جمله مشهد مقدس برگزار کردیم. همچنین در کنار آن این مراسم بهانه پاسداشت ردیف ثبت موسیقی ایرانی است.

وی افزود: یکی از بزرگ ترین کارهای سازمان میراث فرهنگی ثبت ردیف های موسیقی ایرانی در فهرست میراث معنوی یونسکو است.

ملک زاده گفت: در سازمان میراث فرهنگی با تمام قدرت و شدت به اجرای مراسم می پردازیم و به دنبال این هستیم که بزرگداشت هایی را به نام فعالان عرصه فرهنگ و ادب ایران اجرا کنیم. ما بدنبال جمع کردن سیاهی لشگر نیستیم بلکه بدنبال این هستیم که با همکاری وزارت ارشاد برنامه های خوبی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم تا زمانی که در سازمان میراث فرهنگی فعالیت می کنیم با همین شدت و قوت چنین مراسمی و پاسداشت هایی برگزار شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: بزرگداشت هنرمندان عرصه علم و فرهنگ می تواند هویت فرهنگ تاریخی را در نه تنها در عرصه ملی بلکه در میان تمام جهانیان نشان دهد. وظیفه ما، وزارت ارشاد، دانشگاهها و مراکز علمی در عرصه علوم انسانی این است که مفاخر خودمان را ارج نهیم. امروز نیز این جلسه ای که برگزار شد با همین مضمون بوده است.