انفجار در مسیر کاروان خودروهای نظامیان ناتو در جنوب کابل و کشته و مجروح شدن دست کم 6 نفر در انفجار انتحاری ولایت پکتیکا از جمله تحولات افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، صبح امروز پنج شنبه خودروی بمب گذاری شده ای در مسیر کاروان نظامیان خارجی در جنوب پایتخت افغانستان منفجر شد و چندین کشته و مجروح به جا گذاشت.

"حشمت استانیکزی" سخنگوی پلیس کابل با اعلام این خبر گفت: بیشتر قربانیان این این حمله که دو خودروی حامل نظامیان خارجی را در منطقه شاه شهید هدف قرار داده، غیرنظامیان بوده اند. هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان و یا مجروحان این حادثه منتشر نشده است. بر این اساس راننده خودروی بمب گذاری شده نیز جزو کشته شدگان است.

یک شاهد عینی به شینهوا گفته است دست کم 10 نفر از جمله 3 نظامی خارجی در این حمله مجروح شده اند.

خبر دیگر این که امروز همچنین منطقه سروبی ولایت پکتیکا واقع در جنوب افغانستان شاهد انفجاری انتحاری بوده است. در این حمله که در 155 کیلومتری جنوب کابل رخ داده علاوه بر عامل انتحاری یک غیرنظامی دیگر کشته و 6 غیرنظامی دیگر مجروح شده اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است، با این حال با توجه به روش های به کار رفته در این حملات، شبه نظامیان طالبان مسئول این حملات شناخته می شوند.