تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان سمنان توجه به ریشه های وقوع جرم را در جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: برخورد با مجرمان برخورد با علت وقوع جرم نیست بلکه معلول آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاوش پور پیش از ظهر پنج شنبه در نشست سالیانه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان سمنان، که در اداره زندانهای این استان برگزار شد ضمن بیان اینکه برخورد با مجرمان برخورد با علت وقوع جرم نیست بلکه معلول آن است، گفت: علت وقوع جرم در جامعه را باید در بی برنامگی و بی توجهی به قشر آسیب پذیر جستجو کرد.

وی اهمیت ندادن به مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه را سبب روی آوری افراد به سمت جرم و جنایت دانست و با اشاره به این مطلب که این بی توجهی پسندیده جامعه اسلامی نیست پس باید به علت و ریشه های وقوع جرم در جامعه توجه بیشتری شود گفت: باید منابع اقتصادی درآمدزایی توسط انجمن حمایت از زندانیان وجود داشته باشد تا بتوان خدمات شایانی به این قشر از جامعه انجام داد.

خانواده زندانیان از اقشار بسیار آسیب پذیر جامعه اند

رئیس کل دادگستری استان سمنان، خانواده زندانیان را از قشرهای بسیار آسیب پذیر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: انسان های دلسوز و خیر باید پا به این عرصه گذاشته و با همفکری خود منشاء تحول در مسیر حل مشکلات ناشی از گرفتاری خانواده زندانیان شوند.

سیاوش پور احساس مسئولیت افراد در برابر همدیگر و توجه به سرنوشت آنان را از جمله ویژگی های برجسته انسانی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: تاثیر اجتماعی فعالیت کسانی که در نهاد و انجمن های خیریه فعال هستند بسیار گسترده و ماندگار است.

بازداشت مجرمان به صورت طبیعی از ضرورت های مهم جامعه است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان نیز در این نشست خانواده زندانیان را قربانیان غیر مستقیم وقوع جرائم در جامعه دانست که نیازمند توجه هستند و تصریح کرد: بازداشت مجرمان به صورت طبیعی از ضرورت های مهم جامعه است.

حیدر آسیابی با اشاره به تاثیر منفی بازداشت افراد بر روی معیشت خانواده های آنان، افزود: خانواده زندانیان نیازمند کمک های مالی و پوشش حمایتی هستند و اهمیت کار انجمن حمایت از خانواده زندانیان در ارائه اینگونه خدمات، جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی مجموع کمک های نقدی انجمن به خانواده زندانیان را در سال گذشته بیش از 500 میلیون ریال و مجموع کمک های غیر نقدی را بالغ بر 170 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این کمک ها علاوه بر کمک های درمانی، آموزشی و فرهنگی و بهداشتی و نیز پرداخت هزینه های سبز به خانواده زندانیان است.

در این نشست پس از رای گیری از اعضاء، "خیرخواهان" و "معصوم" برای یکسال به عنوان بازرسان انجمن دیگر منصوب شدند.