بجنورد - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هشتمین نمایشگاه قرآن کریم این استان در نیمه دوم ماه مبارک رمضان در شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در نیمه دوم ماه رمضان سال جاری هفت نمایشگاه قرآن کریم در هفت شهرستان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ها با هدف توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی و آموزه های آن در جامعه و نیز بسترسازی مناسب برای انس بیشتر مردم با مفاهیم و آموزه های انسان ساز قرآن برگزار می شود، اظهار داشت: در نمایشگاه های مذکور کتاب های قرآن کریم و تفسیر از ناشران و مولفان داخل و خارج استانی، ادعیه و تولیدات جدید در حوزه نرم افزارهای قرآنی، محصولات فرهنگی هنری و ... عرضه می شود.

به گفته حجت الاسلام هدایتی برپایی محافل انس با قرآن کریم و نشست های تخصصی با حضور قاریان داخل وخارج استانی از دیگر برنامه های جانبی در هشتمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در برگزاری این نمایشگاه ها، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات فرهنگی قرآن و عترت و انجمن های فرهنگی و هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای این استان همکاری خواهند کرد.

این مسئول در پایان اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم سال گذشته در این استان با حضور 16 ناشر برگزار شد اما در سال جاری با رایزنی هایی که با انتشارات قرآنی کشور در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران انجام شد، برای برگزاری نمایشگاهی با حضور ناشران برتر کشوری برنامه ریزی شده است.