جدیدترین فیلم ژرار دو پاردیو بازیگر فرانسوی با عنوان "به نیویورک خوش آمدید" درباره ماجرای جنجالی یک فرانسوی در نیویورک، در جشنواره شصت و ششم کن نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، ژرار دو پاردیو در این فیلم در نقش شخصیت مشهور دومینیک استراوس کان و ژاکلین بیسه در نقش همسر او در فیلمی ساخته فرارا ایفای نقش کرده است.

آبل فرارا کارگردان آمریکایی در این فیلم ماجرای دومینیک استراوس کان رییس صندوق جهانی پول را که به دنبال یک ماجرای تهاجم جنسی دستگیر شد، سوژه فیلم خود قرار داده است.

این ماجرای جنجالی دو سال پس از این که رییس پیشین بانک جهانی در نیویورک دستگیر شد، در این فیلم تصویر شده است. این فیلم همه ماجرای پیرامون این شخصیت پرقدرت سیاسی را در بالاترین سطوح واشنگتن  تصویر کرده  است.

شخصیت جنجالی خود ژرار دو پاردیو که امسال پس از اعتراض به بالا رفتن میزان مالیات در فرانسه، کشورش را ترک کرد و تابعیت روسی را پذیرفت، به درآمدن شخصیت جنجالی استراس کان کمک می‌کند.

منتقدان فرانسوی در این مساله هم‌عقیده بودند که این نقش را تنها دو پاردیو می‌تواند خلق کند. دو پاردیو هیچ دستمزدی برای بازی در این فیلم دریافت نکرد و حتی پول پرواز خود به نیویورک برای شرکت در این فیلم را خودش پرداخت. او سال پیش درباره استراوس کان گفته بود: او خیلی فرانسوی، متکبر و کوته‌بین است و من دوست دارم نقشش را بازی کنم چون او را دوست ندارم.

نقش آن سینکلر روزنامه‌نگار میلیونر فرانسوی را که اوایل امسال از استراوس کان جدا شد، ژاکلین بیسه بازیگر مشهور فرانسوی بازی کرده است.

قرار است چند دقیقه از این فیلم در جشنواره کن شصت و ششم به نمایش درآید تا توزیع‌کنندگان جهانی ببینند با چه فیلمی قرارست روبه رو شوند.

فرارا که با فیلم هایی چون "ربایندگان جسد" ، "ستوان بد" و "سلطان نیویورک" به عنوان فیلم‌هایی سیاه و خشن شناخته می‌شود، در این فیلم از ایزابل آجانی بازیگر مشهور فرانسوی هم بهره برده است. این بازیگر از او تجلیل کرده و گفته است: او هر جا بخواهد می رود و با او هیچ خطری از فیلمی که در آن بازی می‌کنی، احساس نمی‌شود.

استراوس کان که نامزد مورد علاقه سوسیالیست‌ها برای ریاست جمهوری فرانسه بود، پس از این رسوایی و دستگیری در ماه می 2011 برای حمله به یک خدمتکار مهاجر در هتلی در نیویورک، از شرکت در انتخابات نیز محروم شد.