تبریز – خبرگزاری مهر: شور و شوق مضاعف فوتبالی های تبریز و آذربایجان شرقی گویا عمری کوتاه خواهد داشت و رویای داشتن سه تیم لیگ برتری خیلی زود از ذهن ورزش دوستان استان پاک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقره داغ شدن تیم فوتبال شهرداری به دلیل حکم سقوطش به لیگ یک از جانب کمیته انضباطی از یک طرف و از طرفی دیگر شایعات و اخبار ناخوشایند فروش و واگذاری امتیاز تیم فوتبال گسترش فولاد به شهری دیگر باعث شده تا اوضاع فوتبال تبریز در فاصله چند هفته، از این رو به آن رو شده و روزهای خوش جای خود را به روزهای پر استرس بدهد.

بحث فروش امتیاز گسترش فولاد چند روزی است که قوت بیشتری به خود گرفته اما باید پرسید که آیا مالک با تعصب و فوتبالدوست گسترش فولاد که سالهای سال درحسرت لیگ برتری شدن تیمش از انواع مربی های اسم و رسم دار و هزینه های هنگفت استفاده می کرد، آن روزها را فراموش کرده است؟ حال که این تیم با هزینه ای به مراتب کمتر و با کادری بومی و شایسته و بازیکنانی اغلب بومی دروازه لیگ برتر را قبل از همه به روی خود گشوده دیده است، فکر دیگری در سر دارد؟

باید توجه داشت که زمان به سرعت باد درحال گذر است و ضروری است تا صاحبان باشگاه گسترش فولاد اهمیت موضوع را بیشتر دریافته و به حضور در تورنمت 16 تیمی لیگ برتر که بسیار دشوارتر از لیگ فصل قبل خواهد بود، فکر کنند.

در این روزها که همه اهالی فوتبال استان نگران فروش امتیاز لیگ برتری گسترش فولاد هستند، به راستی بازیکنان جوان و بومی های شایسته ای که به سیاست بومی گرایی گسترشی ها دلخوش کرده و امیدواری زیادی دارند، روشن شدن کدام چراغ را مقابل خود خواهند دید؛ چراغ سبز ورود به لیگ برتر یا چراغ قرمز ایست در لیگ دسته اول؟!

از سویی باید گفت که نباید نعمتی از دست انسان برود تا قدر آن را بداند. برای مثال به مشکلات پیش آمده برای دیگر تیم صعود کرده تبریز یعنی شهرداری اشاره می شود که آیا دوندگی های شبانه روزی مسئولان استان اعم از شهردار، مدیر کل ورزش و جوانان، رئیس هیئت فوتبال و ... کافی نیست که مسئولان گسترش فولاد قصد خارج کردن سهمیه لیگ برتری دیگری را از استان دارند.

به نظر می رسد مسئولان باشگاه گسترش فولاد باید هرچه سریع تر زنگ آغاز فعالیت تیم در لیگ برتر را به صدا دربیاورند تا افسوس از دست رفت زمان را نخورند.
اگر سهمیه لیگ برتری گسترش فولاد به فروش برسد، آن گاه دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت. حداقل بیائیم آنچه را که نه در اختیار کمیته انضباطی بلکه در اختیار خودمان است را حفظ کنیم.

این موضوع نیز باید مدنظر قرار بگیرد که تیم گسترش فولاد اگرچه مالک دارد و از بخش خصوصی تامین می شود، اما هواداران و فوتبالدوستان استان نیز در موفقیت های آن سهیم هستند و از اینرو هرگز راضی نیستند تا سهمیه لیگ برتری استان خود را به تیم ها و استانهای دیگر بفروشند.

با توجه به اقدامات شایسته ای که مسئولان باشگاه گسترش فولاد طی سالیان اخیر در حوزه ورزش و بخصوص در فوتبال داشته اند، امید می رود تیم فوتبال این باشگاه بار دیگر با قدرت تمام و با نیروهای بومی این بار در سطحی فراتر از لیگ دسته اول به رقابت با تیم های مطرح کشور پرداخته و به همراه دیگر تیم های تبریزی تولد قطب جدید فوتبال کشور را نوید بدهد.