وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که قاهره به رایزنی با تمامی طرف های تاثیرگذار در حل بحران سوریه از جمله ایران و روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر اعلام کرد که موضع کشورش در قبال بحران سوریه بر خلاف آنچه که رسانه ها ادعا می کنند تغییر نکرده است و قاهره همچنان اعتقاد دارد در سوریه جدید جایی برای بشار اسد رئیس جمهوری فعلی سوریه وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: مصر در تلاش های منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه مشارکت دارد و در نشست کشورهای اصلی حامی مخالفان سوری که قرار است 22 می در ادن برگزار شود شرکت خواهد کرد. این نشست با حضور وزیران امور خارجه کشورهای اردن، عربستان سعودی، قطر، امارات، ترکیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا برگزار خواهد شد.

همچنین وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای به تشریح جزئیات موضع قاهره در قبال بحران سوریه پرداخت و اعلام کرد: مصر از نخستین روزهای بحران سوریه تاکنون خواستار انتقال قدرت در سوریه به طور مسالمت آمیز و تحقق خواسته های ملت سوریه در ایجاد تغییر و برقراری دموکراسی از طریق روند سیاسی بوده است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: قاهره به رایزنی با تمامی طرف های تاثیرگذار برای حل بحران سوریه از جمله ایران و روسیه ادامه خواهد داد. در این بیانیه از طرح مصر برای حل بحران سوریه سخن گفته شد. به موجب این طرح، دولتی در سوریه تشکیل می شود که دارای اختیارات کامل برای اداره مرحله انتقالی در این کشور باشد و بتواند حاکمیت ارضی سوریه را حفظ کند.

در ادامه بیانیه از توافق اخیر روسیه و آمریکا درباره برگزاری کنفرانس بین المللی برای حل بحران سوریه استقبال شده است.