رئیس حزب بریتانیای مستقل با انتقاد از نبود دموکراسی در اتحادیه اروپا، تصریح کرد که اتحادیه اروپا در ده سال آینده مطمئنا از هم می پاشد که این واقعه با خشونتها و احتمالا انقلابی همراه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، "نایجل فاراج"، رئیس حزب بریتانیای مستقل "یوکیپ"، در گفتگو با روزنامه اتریشی "کوریر" درباره مذاکرات با اتحادیه اروپا قبل از خروج کشورش از این اتحادیه که مد نظر دیوید کامرون است گفت که چنین مذاکراتی هیچ نتیجه ای ندارد و شانس اینکه ما بتوانیم در چنین مذاکراتی امتیازی از بروکسل دریافت کنیم را صفر ارزیابی کرد.

فاراج همچنین فقدان دموکراسی در اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده و گفت مسئله ساده است، آیا ما می خواهیم کنترل زندگی خود را داشته باشیم یا باید گروهی از مردان در کمیسیون اتحادیه اروپا که ما آنها را انتخاب نکرده ایم و نمی توانیم انتخاب کنیم برای ما قانون تعیین کرده و شرایط زندگی ما را تنظیم کنند.

از نظر حزب "یوکیپ" انگلیس خروج از اتحادیه اروپا پایان راه نیست. رئیس این حزب بر این عقیده است که اتحادیه اروپا یک جامعه آشفته را از خود به نمایش گذاشته است. انحلال این اتحادیه دردناک است اما دردناک تر از آن ادامه مسیر با این اتحادیه است. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای این اتحادیه به منزله یک گواهی فوت است چرا که نشان می دهد اتحادیه اروپا تنها گزینه نیست.

وی در ادامه سرنوشت اروپا را با شوروی سابق مقایسه کرده و تاکید کرد که  مطمئنا در ده سال آینده اتحادیه اروپا از هم می پاشد و نابود می شود، این مسئله با خشونتها و شاید یک انقلاب همراه باشد.

فاراج با نگاهی به انتخابات اروپا در یک سال آینده ابراز امیدواری کرد که بتوان تغییراتی ایجاد کرد و دموکراسی های ملی را از چنگال اتحادیه اروپا درآورد.