معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزارتخانه برای تامین بسترهای ارتباطی و امنیتی در صورت برگزاری انتخابات الکترونیکی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وظایف و برنامه های کمیته تامین ارتباطات انتخابات اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت اعلام مراجع ذیربط آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد.

وی گفت: این وزارتخانه ابزارها و زیرساختهای برگزاری انتخابات الکترونیکی را با ایجاد ارتباطات امن و پایدار فراهم می کند اما برای اجرای انتخابات الکترونیک وزارت کشور باید وارد عمل شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین مباحث امنیتی و پشتیبانی از سرورهای اطلاعاتی در زمان اخذ رای را از مهمترین مسائل پیش روی برگزاری انتخابات الکترونیکی عنوان کرد و گفت: مشکلی در برقراری امنیت اطلاعات در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و با توجه به امکانات و زیرساختهای موجود بسترهای مورد نیاز آماده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تصمیم قطعی در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی باید از سوی وزارت کشور مطرح شود و وزارت ارتباطات تنها مجری عملیاتی کردن این تصمیم خواهد بود.

به گزارش مهر، اواسط ماه جاری به منظور ایجاد زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی، تسریع در مراحل مختلف ثبت نام و اجرای انتخابات، کاهش هزینه های برگزاری انتخابات و تامین ارتباطات پایدار و مطمئن مورد نیاز ،"کمیته تامین ارتباطات انتخابات " در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور حضور نمایندگان وزارت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات و نمایندگان اپراتورها تشکیل شد.