چهار نویسنده از پنج نویسنده راهیافته به فهرست نهایی جایزه کین برای ادبیات داستانی آفریقا، در سال 2013 را نویسندگان نیجریه‌ای تشکیل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دی لایو، چینلو اوکپارانتا، برای رمانی با عنوان «آمریکا»، الناتان جان برای «بایان لایی»، تاپ فولارین برای «معجزه» و ابوبکر آدم ابراهیم برای «درختان نجواگر» نامزدهای دریافت این جایزه از کشور نیجریه هستند. نویسنده پنجم پدی هولیست است که برای «هدف خارجی» از سیرالئون به بخش نهایی این مسابقه راه یافته است.

رییس هیات داوران گاس کاسلی –هایفورد گفت نامزدهای این فهرست از میان 96 شرکت کننده از 16 کشور آفریقایی به این مرحله راه پیدا کرده‌اند. همه این آثار فوق العاده هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

سوکاری داگلاس کمپ نویسنده نیجریه‌ای، لرد نورتکلیف استاد دانشگاه یو.سی.ال ، جان ساترلند استادیار دانشگاه جورج تاون، ناتان هنسلی نویسنده و لیلا ابوللا برنده سال پیش این رقابت دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل داده‌اند.

این جایزه به برنده خود 10 هزار پوند اهدا می‌کند و در تاریخ 6 ماه جولای (15 تیر) در مراسمی در کتابخانه بودلاین آکسفورد، برنده خود را معرفی می‌کند.