دبیرکل سمپوزیوم روابط عمومی به تشریح برنامه‌های آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی کشور که تابستان امسال برگزار خواهد شد، پرداخت.

هوشمند سفیدی، دبیرکل سمپوزیوم روابط عمومی و دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دومین دوره آیین معرفی و تقدیر از سرآمدان روابط عمومی کشور قرار است روز چهارم تیرماه امسال به همت دبیرخانه سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شود.

وی افزود: قرار است این مراسم 2 بخش داشته باشد. بخش اول آن به مباحث علمی آموزشی اختصاص دارد که سه سخنرانی علمی و دو کارگاه آموزشی در آن ارائه خواهد شد. در بخش دوم هم تقدیر از روابط عمومی‌ها را در سه سطح خواهیم داشت.

دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ادامه داد: اما تقدیر از روابط عمومی‌ها خود دارای سه سطح است. در سطح اول، روابط عمومی‌هایی که امسال تعهد به سرآمدی‌ می‌دهند، تقدیر خواهند شد. این گروه از روابط عمومی‌ها خود را با شاخص‌های یک روابط عمومی سرآمد تطبیق داده و گواهینامه مربوط را اخذ خواهند کرد. در سطح دوم از روابط عمومی‌هایی تقدیر می‌شود که از قبل تعهد به سرآمدی داده‌اند. این گروه مدارک مورد نیاز را برای تائید سرآمدی‌شان ارسال کرده و بعد از بررسی و ممیزی، تقدیر خواهند شد. به این سطح از روابط عمومی‌ها، تندیس‌های زرین، سیمین و بلورین اهدا خواهد شد.

سفیدی گفت: تندیس‌ها هم بر اساس امتیازی که روابط عمومی‌ها از صفر تا هزار کسب کرده‌اند، اهدا می‌شود. البته گرفتن امتیاز صفر غیرممکن است و کف و سقف امتیازات از 150 تا هزار متغییر خواهد بود. به این ترتیب آن روابط عمومی که به امتیاز 550 برسد لوح بلورین، 650 لوح سیمین و اگر به امتیازی بالای 700 دست پیدا کند به لوح زرین خواهد رسید. در لوح تقدیری که به همراه تندیس به این گروه‌های سه‌گانه اهدا می‌شود، جمع امتیازاتشان قید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سومین سطح تقدیر نیز مربوط به روابط عمومی‌هایی است که تعهد سرآمدی ندارند اما در بررسی‌ها تا امتیاز 400 می‌رسند.

سفیدی همچنین درباره معیار سرآمدی روابط عمومی‌ها گفت: سرآمدی یک نهاد روابط عمومی، با عملکرد برجسته، کمال نسبی و نتایج مطلوب حاصل می‌شود. یعنی یک روابط عمومی برای سرآمد بودن باید این سه ویژگی را با هم داشته باشد. شروع کار یک روابط عمومی، مبدا و انتهای مسیرش رسیدن به سرآمدی است که در این مسیر، مشخصه‌هایی چون مخاطب‌محوری، نتیجه‌گرایی، فرایندگرایی، بهبود مستمر و نوآوری، جلب مشارکت کارکنان، رهبری و ثبات در اهداف، توسعه مشارکت‌های دوطرفه و انجام مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارد.

مراسم آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی روز چهارم تیر از ساعت 8:30 تا 17:30 با حضور 500 تن از فعالان روابط عمومی در کشور برگزار خواهد شد.