دبير فدراسيون كشتي پس از بازگشت از كنگره فيلا در مسكو، تغيير قوانين اين رشته را به سود كشتي گيران هجومي خواند.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا توپچی اظهار داشت: قوانين كشتی به نفع كسانی است كه هجومی مبارزه كنند كه طبيعتا اين امر باعث جذاب‌تر شدن بيشتر اين رشته می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مربيان ما نيز تطبيق تمرينات با شيوه اين مقررات را از ديروز به صورت لازم الاجرا در دستور كار خود قرار داده‌اند و از اين پس طبق آخرين دستورات فيلا به تمرين دادن كشتی‌گيران خواهند پرداخت.

توپچی در خصوص حضورش در كنگره فيلا نيز گفت: به عنوان نماينده ايران در كنگره فيلا در مسكو حضور داشتم كه خوشبختانه این نشست ثمره‌‌ خوبی هم براي كشتی ما داشت. ضمن اينكه رأی ما در كنگره فدراسيون جهانی كشتی نيز به نناد لالويچ رئيس فعلي فيلا بود. همچنين مذاكرات خوبی با استان دزديك نايب رئيس فيلا، كيم رئيس شورای كشتی آسيا و مامياشويلی رئيس فدراسيون كشتی روسيه در مسکو داشتيم.

دبير فدراسيون كشتی در پايان ضمن اشاره به داستان دوبنده پيشنهادی امريكايی ها خاطرنشان كرد: با هوشياری كادر فنی و مدير تيم‌های ملی، كشتيی گيران ايران در مسابقه با تيم آمريكا، دوبنده طراحي شده آنها را به تن نكردند و حتی اعلام كرديم در صورت اصرار بر اين امر مسابقه نمی دهيم كه اين مساله به واقع نشان از هوشياری و پايبندی ما به موازين است.