طرح سفرهای تابستانه 92 به منظور برنامه ریزی و آمادگی جهت ساماندهی سفرهای تابستانی هموطنان به اعضا، روسا و دبیران ستاد تسهیلات سفر استان های کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح سفرهای تابستانه از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه در سراسر کشور به اجرا در می آید. پس از ابلاغ این طرح جلسات هماهنگی اعضا و ستاد تسهیلات سفر استان های کشور آغاز می شود.

همچنین نظارت بر ارائه خدمات به مسافران، برگزاری جشنواره های گردشگری، فرهنگی و هنری، اجرای تورهای استانگردی، اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران و نیز آمارگیری شاخص ها از جمله مهم ترین برنامه های اجرایی طرح سفرهای تابستانه 92 به شمار می آید.

طبق اعلام ستاد تسهیلات سفرهای کشور، میزان اقامت گردشگران، تعداد بازدید های نظارتی، میزان تشویق، تذکر، اخطار، تعلیق، لغو مجوز و موارد مرتبط در کنار معرفی استان های پر تردد کشور همچون ایام نوروز گردآوری و به صورت متوالی گزارش خواهد شد.

با ابلاغ طرح سفرهای تابستانه 1392، هم اکنون 17 عضو اصلی ستاد مرکزی سفرهای کشور متشکل از ارگان های فرابخشی و همین طور استانداران و مدیران کل ادارات میراث فرهنگی به عنوان روسا و دبیران ستاد تسهیلات سفر استان های کشور برنامه ریزی و تعاملات لازم جهت افزایش رفاه و رضایتمندی مسافران این ایام را آغاز کرده اند.