رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سرد و بی‌روح شدن برخی از فعالیت‌های فرهنگی به دلیل عدم وجود مدیریت ارتباطی اقناعی در میان مدیران فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از سردیس پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران، ظهر امروز دوشنبه 30 اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و استادان رشته ارتباطات در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

امیرعباس تقی‌پور دبیر ستاد هفته روابط عمومی در ابتدای این برنامه گفت: شهادت می‌دهم حرفی که امروز در این مراسم زده می‌شود، از دل برمی‌آید و امیدوارم به دل بنشیند. همه ما نسبت به استاد معتمدنژاد احساس دین می‌کنیم و این گونه برنامه‌ها فقط بخش کوچکی از زحمات ایشان را آن هم در حد ناچیز جبران می‌کند.

وی افزود: چهارمین روز از هفته روابط عمومی را پشت سر می‌گذاریم. در این هفته بازدید و سرکشی به منازل افرادی را که روزی از بزرگان روابط عمومی بودند، داشتیم. همچنین همایش روابط عمومی الکترونیک و بعد از آن کنفرانس روابط عمومی و صنعت را داشتیم. فردا هم مراسم رونمایی از 5 عنوان کتاب تخصصی حوزه روابط عمومی را خواهیم داشت.

در ادامه این برنامه سید غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت حوزه روابط عمومی گفت: امروز قرار است زیبایی آفریده شود. ما به خاطر فردی این جا جمع شده‌ایم که همه ما را تربیت کرد و بسیاری از حاضران در این برنامه به خاطر این که شاگرد او هستند، به خود می‌بالند. تقدیر و تجلیل از اساتیدی که جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما دارند، باعث انگیزه‌بخشی به دیگر اساتید و به تبع آن بالاتر رفتن سطح علم و دانش می‌شود.

وی گفت: علت این‌که در ستاد هفته روابط عمومی تصمیم گرفتیم چنین مراسمی را برگزار کنیم، قدردانی از کسانی بود که در پیشبرد علم و دانش کشورمان سهم زیاد داشته و دارند. امروز بسیاری از پیشکسوتانی که در دانشگاه‌های ما زحمت می‌کشند و دانشجو تربیت می‌کنند، با حقوق کم می‌سازند در حالی که اگر اراده می‌کردند می‌توانستند بسیاری از مشاغل آزاد و از نظر مالی پرسودتر را انتخاب کنند اما تربیت جوانان برایشان اهمیت بیشتری داشت.

امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این برنامه گفت: یکی از مسائل مهم امروز، موضوع ارتباطات در حوزه فرهنگ است. اگر از یک زاویه به این موضوع نگاه کنیم، ارتباطات موثر در حوزه فرهنگ و شاخه‌های آن، ارتباطات اقناعی است. اگر ارتباطات اقناعی را اصل قرار بدهیم، فرایند کارها بسیار تغییر خواهد کرد. این موضوع باعث ایجاد انگیزه می‌شود و مدیری که ارتباطات اقناعی را مورد توجه داشته باشد، با دغدغه مندی وارد کار می‌شود.

احمد میرعابدینی از شاگردان پروفسور معتمدنژاد و یکی از اساتید ارتباطات در این برنامه به قدردانی از حاضران پرداخت.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: اگر کارها به این ترتیب که اشاره کردم، انجام شود، حاکمیت محتوا بر کارها را خواهیم داشت. متاسفانه گاهی دیده‌ایم که مدیران ما کارهای بی‌اساس می‌کنند و فعالیت‌های زیر نظرشان سرد و بی‌روح است. چنین اتفاقات و تصدی چنین مدیرانی بر پست‌ها به دلیل توجه نکردن به ارتباطات اقناعی است. بنابراین ارتباطات اقناعی در حوزه فرهنگ باعث می‌شود کارها درست از آب دربیاید. پس به این نکته به عنوان یک معضل توجه داشته باشیم که مدیریت برخی از مدیران براساس مدیریت و ارتباطات اقناعی نبوده است.

خوراکیان گفت: یک نکته مهم دیگر این است که اگر ارتباطات اقناعی باشد، یعنی اگر مدیر، مجموعه خود را اغنا کند، نیروسازی اتفاق می‌افتد؛ چیزی که متاسفانه امروز کمتر شاهد آن هستیم. توجه داشته باشیم که کار فرهنگی اقناعی هم نیازمند دو چیز است: اول علم و دوم حلم. کسی که می‌خواهد مدیریت ارتباطی اقناعی داشته باشد، باید عالم باشد و دوم این که صبور و شکیبا باشد تا حاصل و نتیجه کارش را ببیند.