ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام گفت: رسانه ها محوری ترین عامل در ایجاد عقلانیت جمعی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود عباس زاده مشگینی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی – موضوعی مطبوعات محلی کشور اظهار داشت: روزنامه نگاران و خبرنگاران واقعی معلمان عمومی و ارزشمند ترین سرمایه های انسانی کشورند که می توانند با ایجاد عقلانیت جمعی جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهند.
وی با تأکید بر اینکه مطبوعات باید به دنبال تأثیرگذاری در فضای عمومی جامعه در جهت پیشرفت و توسعه کشور باشند، افزود: هدف مشترک مسئولین و رسانه ها همان توسعه، ترقی، استقلال و عزت کشور و انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه مطبوعات باید به دنبال تأثیرگذاری در فضای عمومی جامعه در جهت پیشرفت و توسعه کشور باشند، افزود: هدف مشترک مسئولین و رسانه ها همان توسعه، ترقی، استقلال و عزت کشور و انقلاب است.
عباس زاده با اشاره به لزوم وجود یک هارمونی مشخص برای توسعه تأکید کرد: توسعه همانا اجرای یک حرکت واحد همراه با هارمونی مردم، مسئولین، فعالین اقتصادی و سیاسی و خصوصا رسانه هاست.
رسانه ها باید با یک هارمونی دقیق و منظم حرکت کنند
استاندار ایلام تأکید کرد: نظام رسانه ای ما باید حول یک محور به طور دقیق و منظم در راستای اهداف انقلاب و اسلام حرکت کند.
وی تصریح کرد: ملت ایران در یک مسیر تاریخی مشخص در حال حرکت است و هر حرکتی که در این مسیر و اهداف والای انقلاب نباشد محکوم به شکست است.
عباس زاده اضافه کرد: مهمترین اصل در حوزه رسانه هم سویی با فضای روند تاریخی این ملت و انتقاد در قالب این فضا نیز حسن مطبوعات است .
این مقام مسئول به حرکت واحد رسانه های غربی علیه ملت ایران اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین غول های رسانه ای دنیا در اختیار غرب و نظام سلطه است که به صورت هماهگ علیه ارزش های بشریت و ملت ایران به پا خواسته اند.

21 اثر در جشنواره ملی مطبوعات محلی زاگرس حائز عنوان برتر شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: 21 اثر در جشنواره ملی مطبوعات محلی زاگرس حائز عنوان برتر شدند.

علی گهرسودی در حاشیه اختتامیه جشنواره مطبوعات محلی زاگرس اظهار داشت: در مجموع 700 اثر از 19 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره راه یافتند.وی ادامه داد: این استان‌ها شامل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، تهران، اردبیل، خوزستان، ایلام و ... بودند.

این مسئول اضافه کرد: پس از مراحل داوری از سوی هیئت داوران برندگان ویژه این جشنواره مشخص و امروز در آیینی از آنان تجلیل به عمل آمد.

گهرسودی تصریح کرد: این آثار شامل 207 گزارش، 137 مقاله، 136 سرمقاله و یادداشت، 73 مصاحبه، 63 تیتر، 45 صفحه آرایی و 28 عکس و طرح است

.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شد و در هر بخش نفرات برتری معرفی شد.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع  21 اثر در جشنواره ملی مطبوعات محلی زاگرس حایز عنوان برتر شدند.