وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به موفقیتهای پیاپی ارتش سوریه در برابر گروههای تروریستی مسلح، بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا ممنوعیت ارسال سلاح برای این گروهها را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاارتض، "ویلیام هیگ" که در جمع نمایندگان مجلس عوام انگلیس سخن می گفت به "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه هشدار داد که به زعم وی، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد لندن به اتحادیه اروپا فشار خواهد آورد تا ممنوعیت ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه را لغو کند.

هیگ گفت : اتحادیه اروپا باید در این مورد تجدید نظر کرده و یک تصمیم قطعی در این رابطه بگیرد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین با اشاره به نشست ژنو 2 که قرار است در مورد سوریه برگزار شود گفت : ما باید به حکومت سوریه این پیام صریح را بدهیم که اگر در گفتگوهای ژنو به طور جدی وارد مذاکرات نشود هیچ گزینه ای از روی میز حذف نخواهد شد.

به ادعای وزیر خارجه انگلیس، اینکه حکومت سوریه وارد بحث های جدی در مورد بحران موجود در کشورش نمی شود یک خطر واقعی به شمار می رود.

وزیر خارجه انگلیس در حالی دولت قانونی سوریه را تهدید می کند که بشار اسد از طرح جدید آمریکا و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه استقبال کرده است. از سوی دیگر درخواست مجدد انگلیس برای لغو تحریم تسلیحاتی گروههای مسلح در سوریه در پی ناکامی های آنها در برابر ارتش سوریه به ویژه در منطقه راهبردی القصیر ارزیابی می شود.

علاوه بر آن انگلیس در حالی خواستار رفع ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان حاضر در سوریه است که روز گذشته اعلام شد اقدام اتحادیه اروپا در لغو تحریم نفتی سوریه که با هدف کمک به شورشیان انجام شده، موجب شده تا تروریست ها به جان هم بیفتند و به جای جنگ با ارتش سوریه، سلاح خود را به روی یکدیگر نشانه بگیرند تا شاید منافع نفتی آنها بیشتر تامین شود.

در ماه های گذشته نیز انگلیس و فرانسه چندین بار خواستار لغو تحریم تسلیحاتی شورشیان سوری شده بودند، اما خواسته آنها تا کنون راه به جایی نبرده است.