تبریز – خبرگزاری مهر: رکابزنان تیمهای بریسا اسپور ترکیه ، قزاقستان ، سوریه و ترنگانو مالزی از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی وارد تبریز شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از حضور تیمهای هنگ کنگ چین ، ازبکستان ، تیم ملی الجزایر ، آموری ویتای اوکراین – ایتالیا و سی سی ان صربستان ، امروز هم تیمهای بریسا اسپور ترکیه ، قزاقستان ، سوریه ، ترنگانو مالزی با تمامی رکابزنان خود وارد تبریز شدند.

در ترکیب تیم بریسا اسپور ، عجب اونالان از سال 2007 قهرمانی خود را در جوانان ترکیه آغاز کرده و در سال 2012 در رقابتهای قهرمانی پیست جهان در کلمبیا به مقام چهارمی رسیده و اولین تجربه حضور در ایران و تور را دارد.

علیرضا تانیوردی که از سال 2007 رکابزنی حرفه ای را آغاز کرده 19 قهرمانی را در تورهای مختلف آسیایی به خود اختصاص داده و در سال 2012 در تور بیست و هفتم در مجمع انفرادی به مقام به مقام هفتاد و هفتمی دست یافت.

گتورگی پترو گئورگیف در سال 2012 در تور ایران حضور داشته و به در مرحله سوم حذف شد.

استفان کویچف هرستوف رکابزن بلغاری بهترین زمان را در بین رکابزنان این تیم ترکیه ای در تور بیست و هفتم بدست آورده وبا زمان 23 ساعت و 18 دقیقه و 33 ثانیه به مقام بیست و پنجمی دست یافت و الکساندر الکسیو الکسیو در سال 2012 در رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال کوهستان در بلغارستان به مقام قهرمانی رسیده است.

تیم ملی قراقستان نیز نام پنج رکابزن خود را معرفی کرده که ویتالی ماروخین ، دیاس شاقایف ، کریل موردینسکی ، یرگئی لوچشنکو ، ارتور فدوسیف ، اولگ زمیلیاکوف به مربیگری یوگنی اسلادکوف در تور بیست و هشتم رکاب خواهند زد.

تیم ترنگانا مالزی نیز که تیم ناشناخته ای در تور بیست و هشتم است با رکابزنان کاملا مالزیایی شرکت می کند و با ترکیب محمد حریف صالح ، محمد زمیر صالح ، محمد شهرول مت امین ، محمد صافی مات سنان ، محمد نوریم روسدی ، محمد سافول عزیز ، امیر فخرالدین مازوکی نور به مربیگری سباستین دوکلاس فرانسوی حضور می یابد.

جمال الدین محمود از کشور مالزی ناظر اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بر بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) خواهد بود و نورمن شل مردین از انگلستان مشاور فنی تور برای دومین سال متوالی ، لودیگ گالاند از فرانسه نماینده شرکت فتوفینیش ، مارتین بروین از هلند داور رسمی UCI برای سومین سال متوالی و مجید ناصری از ایران داوران بین المللی و رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در این دوره نیز حضور خواهند داشت.

در بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) 19 تیم داخلی و خارجی حضور دارند و رکابزنان مسیر استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در 882 کیلومتر در شش مرحله رکاب خواهند زد.

تیم های اموری ویتا اوکراین ، دوکلا پراک چک ، بریسا اسپور ترکیه ، سی سی ان صربستان ، های نان چین ، رودی پروجکت آلمان ، ترنگانو مالزی و تیمهای ملی الجزایر ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، البانی ، هنگ کنگ و ازبکستان 13 تیم خارجی در این رقابتها هستند.

تیمهای باشگاهی پتروشیمی تبریز ، دانشگاه آزاد ، آینده ، پیشگامان کویر یزد ، آینه زمانی تیم دوم تبریز و شهرداری ارومیه شش تیم ایرانی حاضر در رقابتها خواهند بود.

تور بیست و هشتم از یکم تا ششم خرداد برگزار خواهد شد.