شيروان - خبرگزاري مهر: مركز رشد واحدهاي فناور كشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست شهرستان شيروان با حضور شماري از مسئولين استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان شيروان، از مراكز رشد اقماري وابسته به پارك علم و فناوري خراسان شمالي با حضور مسئولين استاني و شهرستاني در محل كانون فرهنگي سميه شيروان به بهره برداري رسيد.

به گفته سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی با توجه به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به عنوان مهمترین اولویت در این راستا این مرکز رشد در استان راه اندازی شده است.

علي اصغر پيله ور با اشاره به ظرفيت شهرستان شيروان در حوزه كشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست، افزود: وجود مجموعه دانشگاهی و مزرعه علمی پژوهشی از دیگر دلایل راه اندازی این مرکز رشد در شهرستان شیروان به شمار مي آيد.

وي هدف از راه اندازی این مرکز رشد در استان را حمایت از شرکت های فناور در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به منظور تولید علم و ثروت، ايجاد فضاهاي مناسب براي تحقيق و پژوهش و كاربردي‌كردن نتايج پژوهش‌ها براي شركت‌ها، سازمان‌ها و نهادها، ايجاد اشتغال براي نيروهاي تحصيل‌كرده در سطح شهرستان و ايجاد ارتباط قوي بين دانشگاه و صنعت ذكر كرد.

پيله ور توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان محقق، کمک به رونق اقتصادی محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم برای گسترش واحدهای فناور کوچک و متوسط دانش‌بنیان، فراهم ‌نمودن زمینه مناسب به‌ منظور جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناور قابل عرضه در بازار را از ديگر اهداف راه اندازي اين مركز رشد دانست.

به گفته وي براي راه اندازي اين مركز تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و از شرکت های مستقر در این مرکز نیز طی دو مرحله حمایت های مالی صورت خواهد گرفت.