گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر حج و ز یارت گلستان از تشکیل کمیته ای مشترک برای پیگیری امور قربانیان حادثه تروریسی سامرا خبر داد.

مهدی شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جلسه ای صبح سه شنبه با درخواست حج و زیارت و در فرمانداری گرگان با حضور دستگاههای مرتبط و بیمه میهن برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه قرار شد تمامی واحدهای مربوط، پیگیری لازم را داشته باشند تا زودتر نسبت به انتقال زوار آسیب دیده به استان برنامه ریزی شود.
 
وی عنوان کرد: همزمان با انتقال شهدا، مجروحان و قربانیان حادثه تروریستی به استان، مراسم استقبال برگزار می شود و بنیاد شهید نیز پیگیری لازم برای تهیه مستندات را خواهد کرد.
 
شیخی در پاسخ به اینکه آیا مدارک زائران آسیب دیده به عراق ارسال شده است، گفت: این مدارک تهیه و از طریق پست الکترونیکی ارسال شده است.
 
مدیر حج و زیارت گلستان همچنین درپاسخ به اینکه آیا دیگر کاروانهای اعزامی گلستان دچار آسیب شده اند، نیز گفت: تمامی کاروانها بجز کاروانی که مورد حمله تروریستی قرار گرفت، در سلامت بسر می برند.
 
براثر وقوع حادثه تروریستی و انفجار شامگاه دوشنبه در سه راهی شهر بلد و سامرای عراق، 21 نفر از زائران ایرانی عتبات و اهل استان گلستان شهید و زخمی شدند. 
 
از این تعداد چهارنفر از زائران ایرانی عتبات، به شهادت رسیدند و 17 نفر از زائران ایرانی نیز مجروح شده اند که 12 نفر به صورت سرپایی درمان شده و پنج نفر دربیمارستان بستری هستند.