کرمانشاه - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه از تایید حدود 90 تا 95 درصد از کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه خبرداد و گفت: پس از بررسی مرحله دوم اسامی قطعی تا سوم خرداد اعلام می شود.

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پس از بررسی مرحله اول اعتراضات حدود 90 تا 95 درصد از کاندیداهای رد صلاحیت شده تایید شدند.

وی افزود: پس از اعلام نتایج مرحله اول رسیدگی در 28 اردیبهشت به مدت 4 روز به کاندیداها مهلت داده شد تا اگر به نتایج مرحله دوم نیز معترضند اعتراضات خود را به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا در استان اعلام کنند.

جلیلیان از بررسی این نتایج به مدت 4 روز خبرداد و گفت: پس از بررسی پرونده های اعتراضی در مرحله دوم نتایج قطعی و اسامی کاندیداها تا سوم خرداد از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات اعلام می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه هم اکنون استان کرمانشاه دارای محدودیت هایی است و با توجه به این کمبودها  شاخصه های افراد منتخب شوراها چه مواردی باید باشد، گفت: یک کاندیدا چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه شورا باید فردی خدا ترس باشد چرا که اصل خدا ترسی وی باعث می شود از بسیاری جهات مردم به او اعتماد کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب افزود: اعتقاد به حلال و حرام، بر مدار قانون و دلسوز انقلاب بودن باید از دیگر شاخصه های کاندیداها در انتخابات باشد.

وی توجه به محدودیت ها و کمبود امکانات در استان کرمانشاه را از دیگر شاخص های کاندیداهای شورا دانست و گفت: متاسفانه استان کرمانشاه در قیاس با سایر استان ها دچار محرومیت و عقب افتادگی است لذا کسانی که به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرمانشاه به روی کار می آیند باید به این مهم توجه ویژه ای کرده و با آگاهی و دلسئوزی در جهت رفع این مشکلات برآیند.

جلیلیان ادامه داد: هم چنین این افراد باید بر مدار قانون حرکت کرده و از وظایف خود تخطی نکنند بلکه دلسوزانه و متعهدانه به این وظایف عمل کنند.

وی پرهیز از جنجال، درگیری و دسته بندی ها را اولویت های این افراد برشمرد و خواستار اقداماتی شد که به مردم سود برساند.

جلیلیان در پاسخ به خبرنگار مهر که در این دوره جوانان شانس موفقیت بیشتری دارند یا افراد دارای سابقه گفت: حضور یا عدم حضور هر کاندیدا و انتخاب آن برای کرسی شورا تنها به آرا مردم بستگی داشته و نمی توان تعیین کرد که آیا افراد با سابقه مدیرتی و حتی حضور در شورا موثر خواهند بود و یا در نقطه مقابل نمی توان عدم موفقیت یا موفقیت جوانان بدون سابقه در این زمینه را عنوان کرد چرا که ممکن است یک جوان بدون سابقه با برنامه های منسجم و افکار نو جان تازه ای به اوضاع شهر داده و یا بعضا یک فرد با سابقه نتواند در مشکلات راهکاری ارائه دهد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه در پایان به مردم پیشنهاد کرد در صورت انتخاب افراد دارای سابقه به سوابق و کارنامه  آنان توجه و بعضا افراد باسابقه درخشان و خوب را مد نظر قرار دهند.