اراک - خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی سازمان سما و رئیس منطقه پنج سما با تاکید بر اینکه علت موفقیت بسیاری از مؤسسات دنیا توجه به نیروی انسانی در سیستم های سازمانی و مدیریتی است گفت: هوشمندانه کار کردن بهتر از سخت کار کردن است و باید به این نقش نیروی انسانی و مدیریتها در دانشگاه توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم یزدان پناه ظهر روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه معاونان پژوهشی و سما واحد اراک در سالن اجتماعات دبیرخانه منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چنان چه سیستم منظم باشد و افراد هوشمند، کاردان و متخصص در یک سیستم هوشمندانه و در جایگاه مناسب خود به کار گرفته شوند و سلسله مراتب کار هوشمندانه در آن رعایت شود نیازی به حضور فیزیکی مستمر مدیر سیسم نیست.

120 هزار دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه سماء

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی و فرهنگی سما در کنار دانشگاه آزاد اسلامی به رشد و بالندگی قابل قبولی دست یافته است اظهارداشت: در حال حاضر57 هزار دانش‌آموز در بیش از 360 مدرسه سما به ویژه در مناطق محروم در حال تحصیل هستند و 106 آموزشکده سما با یکصد و 20 هزار دانشجو دوره های کاردانی نیز زیبنده تعلیم و تربیت هستند .

وی با اشاره به این که فعالیت در امر مدرسه داری و همفکری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باعث افتخار برای دانشگاه است افزود: شخصیت‌های بزرگی که سیستم نوین مدرسه داری را در قرن بیستم شکل دادند از نزدیک با دنیای تعلیم و تربیت آموزش در مدرسه آشنا بودند

یزدان پناه با بیان این که ریشه‌ بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ، بهداشت و سلامت، رفتاری و تربیتی جامعه در مدرسه و به دلیل مسؤولیت‌های فراموش شده در مدرسه است افزود: پایه نظام تعلیم و تربیت در خانواده و پس از آن در مدرسه است که می‌بایست زیر ساخت‌های آموزشی و پرورشی فراهم شود.

علت موفقیت بسیاری از مؤسسات دنیا توجه به نیروی انسانی

وی در ادامه گفت: علت موفقیت بسیاری از مؤسسات دنیا توجه به نیروی انسانی در سیستم های سازمانی و مدیریتی است و سرمایه های ما در استان مرکزی نیروهای انسانی ما به ویژه نیروی انسانی متخصص هستند و همدیگر را در صحنه های اجتماعی و مدیریتی حمایت کنیم و اجازه دهیم مدیران ما با نشاط به فعالیت‌های کاری خود بپردازند.

معاون هماهنگی سازمان سما اظهار داشت: استرس مدیران مثل یک موج به بدنه سازمان سرایت می‌کند و رفتار مضطرب یک مدیر بر همه بخش‌های یک سیستم تأثیرگذار است.

ایجاد منابع مالی جدید به کاهش داوطلبان ورود به آموزش عالی

 رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار داشت: ایجاد منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به کاهش داوطلبان ورود به آموزش عالی در سطح کشور یکی دیگر از رهنمودهای راهبردی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی است .

دکتر ملک سلیمانی افزود:  لذا پی گیری این موضوع مهم در سطح واحدهای منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار رؤسای  این واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران واحدهای منطقه پنج با برنامه ریزی و تعیین اولویت های کاری می توانند نقش کلیدی خود را در توسعه و بقای واحدهای دانشگاهی ایفا نمایند خاطرنشان کرد: از این رو انتخاب مدیران برنامه دار برای توسعه کمی و کیفی واحدهای دانشگاهی متناسب با شرایط فعلی دانشگاه یک راهبرد اساسی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

در این مراسم دکتر علی نیازی به عنوان معاون پژوهش و فن‌آوری و عباس شیخان به عنوان معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما اراک و دکتر عمادالدین هزاوه ای به عنوان رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک معرفی شدند.