تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز حضور تیم فوتبال این باشگاه در لیگ برتر را منوط به تامین بودجه ای 15 تا 20 میلیاردی دانست و گفت: گسترش فولاد حتی یک بیستم تراکتورسازی هم از سوی مسئولان مورد توجه و حمایت قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سمندر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با آقاي اسبقيان مدیرکل ورزش و جوانان استان جلسه اي در خصوص تیم گسترش فولاد داشتیم، ايشان شخصيت منطقي و خاصي دارند و از اینرو كاملا وضعيت ما را درك مي كنند.

وی ادامه داد: اسبقیان به دنبال بهترين راهكار براي حفظ سهميه است اما با این حال وضعيت ما را نيز مي فهمند و اينكه با وضعيت فوتبال ايران كه بعضي از تيم هاي ليگ برتر باعث و باني آن هستند، اصلا از نظر اقتصادي غير قابل تحمل خواهد بود و پيش بيني بنده اين است كه بسياري از تيم هاي ليگ برتر با وضعيت بوجود آمده در میانه های فصل به مشكل بر خواهند خورد.

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز تصریح کرد: انتظار داشتيم در كنار تيم تراكتورسازي حداقل يك بيستم این تیم مورد حمايت هاي استاني قرار بگيريم اما در طول فصل حتي يك بار نيز نشد كه يك نماينده مجلس يا مسئول استاني حال ما را بپرسد يا حتي اظهار نظر يك جمله اي در مورد گسترش فولاد كه يكي از بومي ترين تيم تاريخ فوتبال تبريز بوده داشته باشد.

وی افزود: ما كه از آقايان بودجه و پول و امكانات نمي خواستيم، مسئولان استانی افرادی كه هر روز در مورد تراكتور مصاحبه و اظهار نظر مي كردند حتي نمي دانستند گسترش فولاد متعلق به چه كسي است؟

سمندر یادآور شد: خدمتي كه گسترش فولاد به فوتبال و ورزش تبريز و استان كرده غيرقابل انكار است و هيچ كس مثل آقاي زنوزي با اين حجم در فوتبال ايران سرمايه گذاري نكرده و شايسته نيست كه خدمات ايشان به فراموشي سپرده شود.

وی گفت: احساس من اين است كه ما در ليگ دسته اول  بهتر و بيشتر مي توانيم براي فوتبال تبريز و استان و جوانان بومي مثمر ثمر باشيم و همچنین مي خواهيم در فوتبال پايه نيز سرمايه گذاري کنیم.

سمندر در خاتمه اظهار داشت: وضعيت اقتصادي براي همه مردم قابل لمس است و اينكه يك بودجه 15 تا 20 ميلياردي براي يك فصل مورد نياز است كار را براي يك تیم بخش خصوصي كه حمايت نيز نمي شود، سخت تر مي كند.

گفتنی است تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با سرمایه گذاری بخش خصوصی، مدیریت غلامرضا سمندر، سرمربیگری رسول خطیبی و بازیکنانی اغلب جوان و بومی توانست با اقتدار جواز حضور در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور را کسب کند اما چند روزی است که بحث فروش امتیاز این تیم تبریزی یکی از اخبار مهم محافل ورزشی شده است.

موضوعی که با توجه به زحماتی که برای تحقق آن چه از سوی افراد یاد شده و چه از سوی ورزش دوستان آن کشیده شده، چندان قابل هضم نیست و به نظر می رسد مسئولان امر باید توجه داشته باشند که بخش اعظمی از این تیم حداقل به شکل معنوی حق هواداران و فوتبال دوستان تبریز و آذربایجان شرقی است و از اینرو اقدام یک طرفه می تواند نارضایتی هواداران را به دنبال داشته باشد.