قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: انتخابات مهمترین ابزار برای مشارکت و مداخله اراده ملت در تشکیل نهادی سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز سه شنبه در دادگستری شهرستان البز برگزار شد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو در این نشست گفت: انتخابات ابزاری است که بوسیله آن می توان اراده مردم و شهروندان را در شکل گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدی اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.

وی افزود: مطابق اصول 6، 114 و 122 قانون اساسی رئیس جمهوری مظهر حاکمیت ملی شهروندان است و پس از مقام رهبری بالاترین مقام اجرایی است که به حول و قوه الهی ملت ایران در 24 خرداد سال جاری با خلق حماسه سیاسی و انتخاب اصلح به اصول قانون اساسی به بهترین وجه عمل خواهند کرد.

کثیرلو تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری قانون فصل الخطاب است و دستگاه قضایی با محوریت قانون و ایجاد امنیت اجتماعی زمینه مشارکت حداکثری مردم را در یک انتخابات سالم و با نشاط فراهم می کند.

رئیس دادگستری شهرستان البرز در خصوص جلسه توجیهی ویژه نامزدهای انتخاباتی گفت: در روزهای آتی از نامزدهای تعیین صلاحیت شده شورای اسلامی شهر و روستا دعوت خواهد شد تا در جلسه توجیهی تبیین ضرورت رعایت قانون انتخابات شورا قبل، حین و بعد از انتخابات ویژه نامزدها و مسئول ستاد آنها شرکت کنند.

در ادامه این نشست مقررشد دادستان شهرستان البرز با بهره گیری از ظرفیت ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی جلسه ای به منظور پیشگیری از جرایم احتمالی، فضای مجازی و کافی نت ها تشکیل شود و هشدارهای قانونی لازم را متذکر شده و تدابیر لازم برای ثبت مشخصات کاربران این مراکز را فراهم کند.

کثیرلو بیان کرد: دستگاه قضایی شهرستان البرز به محض وصول گزارشات تخلفات انتهاباتی از مراجع مربوطه در وقت فوق العاده آمادگی رسیدگی به آنها را دارد.