شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد ووزیر دفاع عربستان برای گفتگو درباره مسائل سوریه و همکاری در زمینه صنایع نظامی وارد ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "تودی زمان" چاپ ترکیه ، "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد ووزیر دفاع عربستان امروز وارد ترکیه شد و مورد استقبال "عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه قرار گرفت.

وی قرار است در دیدار دو روزه اش از ترکیه با برخی مقامات این کشور از جمله "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر و "احمد داووداوغلو" وزیر خارجه دیدار و گفتگو کند که محور مذاکرات آنها سوریه خواهد بود.

شاهزاده سعودی امروز در کاخ ریاست جمهوری ترکیه مورد استقبال "عبدالله گل" رئیس جمهور قرار گرفت و مذاکراتی بین دو طرف صورت گرفت که در پایان مذاکرات توافقنامه ای درباره همکاری دو کشور در صنایع دفاعی امضاء شد.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که بحران در سوریه به اوج خود رسیده است و پیروزی های ارتش سوریه موجب بروز نگرانی بین برخی کشورهای محور ضد سوری شده است.

به باور برخی کارشناسان از دیگر اهمیت های این دیدار در این است که این دیدار قبل از کنفرانس ژنو 2 بین رهبران این دو کشور که نقش زیادی در حمایت از گروه های مسلح مخالف سوری دارند صورت می گیرد.

" مهمت شیفتین ارول" استاد دانشگاه قاضی آنکارا در خصوص زمان و اهمیت این دیدار گفت: در آستانه کنفرانس ژنو 2 و توافق روسیه و آمریکا برای حل سیاسی بحران سوریه ، ترکیه قصد تجدید نظر در سیاست هایش در سوریه دارد و از آنجائیکه مواضع عربستان هم بسیار نزدیک به ترکیه است لذا دو کشور برای برخی تجدید نظرها نیاز به هماهنگی دارند.

این استاد ترک همچنین گفت: اتحاد محور ترکیه - عربستان در تحولات سوریه تاثیرات زیادی داشته است و امروز که بازی در سوریه در حال عوض شدن است این دو کشور نیاز به هماهنگی های بیشتری دارند.