تبریز – خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) را تاثیرگذارترین رویداد ورزشی استان دانست و گفت: با برگزاری چنین مسابقاتی فرصتی برای بهره مندی از ظرفیتهای فرهنگی برای ملتها فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نصرتی عصر امروز در آئین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) اظهار داشت: تور ایران (آذربایجان) تاثیرگذارترین رویداد ورزشی استان به شمار می رود که همه ساله با تلاش مسئولان ورزش استان و زیرنظر فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری برگزار می شود.

وی افزود: یکی از فواید و دستآوردهای اینچنین مسابقاتی این است که ملتها خارج از هر رنگ و زبان و نژاد و ملیتی این امکان را فراهم می بینند که به هم نزدیک شده و با یکدیگر تفاهم و تعامل برقرار کنند، همچنین نزدیکی ملتها به یکدیگر بهره مندی از ظرفیتهای ملی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: به امید خدا تلاش خواهد شد تا بیست و هشتمین دوره تور بین المللی ایران (آذربایجان) با نشاط و شادابی و در محیط امن و آرام برگزار شود و شرکت کنندگان در این دوره با خاطره ای خوش و ثبت جلوه های زیبا در ذهنشان مسابقات را به پایان برسانند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم اکبر گهرخانی به عنوان بانی و موسس تور آذربایجان یادآور شد: جا دارد قدردانی ویژه ای از مدیران و دست اندرکاران و همه مسئولانی که در طول ادوار گذشته برای برگزاری هرچه بهتر تور زحمت کشیده اند، بخصوص مرحوم گهرخانی که بانی این تور بوده اند، داشته باشم.