بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: با وجود پايان مهلت اوليه ثبت نام اينترنتي متقاضيان اعتكاف در اين استان، به علت پاره اي از مشكلات مهلت ثبت نام تا دوم خرداد ماه تمديد شد.

حجت الاسلام روحاني نيا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در سال جاری برای نخستین بار ثبت نام معتکفین به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت اینترنتی تبیان به نشانی www.tebyan-bojnurd و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در تمامی شهرستان های استان از 23 اردیبهشت ماه تا 30 ام این ماه به مدت هشت روز انجام شد، اما با توجه مشكلاتي در زمينه اينترنت و نيز عدم دسترسي برخي افراد متقاضي به امكانات اينترنتي، مهلت ثبت نام به صورت اينترنتي و مراجعه حضوري، به مدت سه روز تا دوم خرداد ماه تمديد شد.

وي اظهار داشت: بر اين اساس آن دسته از متقاضياني كه موفق به ثبت نام براي شركت در مراسم اعتكاف در مساجد خراسان شمالي نشده اند مي توانند به سايت اينترنتي تبيان خراسان شمالي و يا دفاتر پيشخوان خدمات دولت مراجعه كنند.

حجت الاسلام روحاني نيا اضافه كرد: علاوه بر اين، ثبت نام از متقاضيان اعتكاف در تمامي ادارات تبليغات اسلامي شهرستان هاي مختلف استان و در روستاها نيز با مراجعه به مساجد انجام مي شود.

وي در ادامه اظهار داشت: در مهلت ثبت نام اينترنتي اعتكاف در اين استان دو هزار و 257 نفر ثبت نام كردند.

اين مسئول عنوان كرد: مراسم معنوي اعتكاف طي روزهای ایام البیض؛ 13 تا 15 رجب مصادف با سوم تا پنجم خرداد ماه در 105 مسجد روستايي و شهري اين استان برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه در مراسم اعتكاف سال جاري 150 روحانی و مبلغ دینی خواهر و برادر از حوزه هاي علميه قم، مشهد و حوزه هاي علميه خراسان شمالي در مساجد اين استان همكاري مي كنند، اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسمات سخنرانی دینی، تشکیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری کلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، توزیع جزوه‌های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت، برگزاری دعا و مسابقه کتابخوانی و ... از جمله برنامه هاي پيش بيني شده مراسم اعتكاف در خراسان شمالي است.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اعتکاف سال گذشته در خراسان شمالی 11 هزار و 105 نفر حضور داشتند که از این تعداد هشت هزار و 509 نفر را خواهران و دو هزار و 100 نفر را نیز برادران تشکیل می دادند.