سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال معتقد است سرمربی تیم ملی فوتسال برای پول به ایران نیامده و به تنها چیزی که فکر نمی‌کند پول است. او همچنین می‌گوید "خسوس کاندلاس" در تیم ملی تحت تاثیر نام‌ها قرار ندارد و هر بازیکنی آماده‌تر باشد دعوت می‌شود.

سیدرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در تورنمنت چین و مسابقات آسیایی داخل سالن ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: به نظرم در حال حاضر تیم ملی به آمادگی 70 درصدی رسیده است. یک هفته دیگر از تمرینات بدنسازی باقی مانده و پس از آن بازیکنان کارهای تاکتیکی را شروع می‌کنند.

شاید دانشور و اسماعیل‌پور خط بخورند
وی درباره وضعیت مصدومان تیم ملی هم خاطرنشان کرد: اسماعیل‌پور و دانشور دو بازیکنی هستند که از قبل مصدوم بودند ولی زیر نظر پزشک و مربی بدنساز تیم ملی تمرین می‌کنند. اگر این بازیکنان تا پیش از اعزام تیم ملی به آمادگی برسند که آنها را با خود به چین و کره‌جنوبی می‌بریم، در غیر اینصورت حضور آنها در این مسابقات منتفی است و از تیم ملی خط می‌خورند.

خسوس دنبال نام‌ها نیست
سرپرست کمیته فوتسال همچنین با اشاره به رویه "خسوس کاندلاس" سرمربی تیم ملی تاکید کرد: خسوس آماده‌ترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند و دنبال نام‌ها نیست. شرط انتخاب ملی پوشان از نظر او آمادگی است. ضمن اینکه در بحث جوانگرایی اقدامات خوبی انجام شده و میانگین سنی تیم ملی به زیر 25 سال رسیده است.

خسوس به تنها چیزی که فکر نمی‌کند، پول است!
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه سرمربی تیم ملی قراردادش را با نصف مبلغ توافق اولیه امضا کرد، افزود: خسوس حاضر شد با 7 هزار دلار قرارداد جدیدش را امضا کند. البته اگر شرایط مالی فدراسیون خوب شد سعی می‌کنیم پاداش‌هایی را هم برای او در نظر بگیریم. او بر خلاف خیلی از مربیان، برای پول به تیم ملی ایران نیامده و به تنها چیزی که فکر نمی‌کند پول است!

سرمربی تیم ملی می‌توانست به فیفا شکایت کند
افتخاری همچنین ادامه داد: اگر خسوس برای پول به ایران آمده بود به این سادگی‌ها مقابل درخواست ما کوتاه نمی‌آمد و می‌توانست به فیفا شکایت کند. او به من گفت که هدفش کمک به تیم ایران است و دوست دارد در این تیم موفق باشد. من هم به او اطمینان دادم نمی‌خواهیم سرش کلاه بگذاریم و اگر فدراسیون بودجه داشت تمام قراردادش را پرداخت می‌کردیم.

‌می‌خواهیم فوتسال را از تکنیک محوری خارج کنیم
وی در پاسخ به این سوال که خواسته‌اش از سرمربی تیم ملی چه مواردی بوده است، تصریح کرد: فوتسال ما تاکنون روی خلاقیت و تکنیک بازیکنانش نتیجه گرفته است، به همین دلیل من از خسوس خواستم تا فوتسال ما را از تکنیک محوری خارج کند و به سمت تاکتیک محوری سوق بدهد، آن هم تاکتیک‌هایی که سنتی و منسوخ نباشد.

خسوس از اطلاعات فوتسالی‌ام تعجب کرد!
سرپرست کمیته فوتسال در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کمک‌های فکری‌اش به سرمربی تیم ملی یادآور شد: از خسوس خواستم تمریناتی برای بازیکنان در نظر بگیرد که آنها برای تصمیم گیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلی نداشته باشند. همچنین از او خواستم سرعت بازی ملی پوشان را بالا ببرد تا حریف توان فکر کردن نداشته باشد. این حرف‌هایم باعث شد خسوس از اطلاعات فوتسالی‌ام تعجب کند!

دخالت نه، ریزه کاری‌ها را منتقل می‌کنم
" با این حساب شما در مباحث فنی هم دخالت می‌کنید". افتخاری در بخش پایانی صحبت‌هایش در این خصوص گفت: دخالت نه، ولی یکسری ریزه‌کاری‌های فنی را به خسوس منتقل می‌کنم! سرمربی تیم ملی هم مباحث مرا تایید می‌کند. حالا ما برای شروع مسابقات چین و کره جنوبی لحظه شماری می‌کنیم تا نتیجه تمرینات تیم ملی را ببینیم.