وزیر انرژی ترکیه از تلاش کشورش برای امضای قراردادهای مشترک اکتشاف نفت و گاز با شرکت های روسی و آمریکایی در منطقه کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز" ، "یلدز" وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که ترکیه امسال قراردادهایی با شرکت های روسی و آمریکایی برای فعالیت مشترک به منظور اکتشاف نفت و گاز در کردستان عراق امضاء خواهد کرد.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه پیش از سفر به آمریکا در هفته گذشته از امضای یک قرار داد مشابه بین یک شرکت ترک و غول نفتی آمریکا، "اکسون موبیل" خبر داد. وی اشاره ای به نام شرکت مذکور ترک نکرد.

اردوغان در دیدار هفته گذشته اش با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا موضوع فعالیت شرکت های نفتی ترکیه در کردستان عراق را که موجب نگرانی مقامات آمریکایی شده است، مطرح کرده بود.

یلدز وزیر انرژی ترکیه که در این دیدار اردوغان را همراهی می کرد نتایج مذاکرات اوباما با اردوغان را در این خصوص خوب و سازنده خوانده بود.

پیشتر دولت ترکیه قراردادهای نفتی را با دولت محلی کردستان عراق امضاء کرده است که سبب اعتراض دولت مرکزی عراق شده بود و آمریکایی ها هم از این موضوع ابراز نگرانی کرده بودند.