كرمانشاه – خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار كرمانشاه گفت: شعر عامل حفظ ارزش های جامعه است و باید به تقویت این ارزش ها بپردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال منكرسی عصر چهارشنبه در  نخستین كنگره ملی شعر بانوان که در سالن انتظار كرمانشاه برگزار شد گفت: شعر بیان احساساتی است که در روح متعالی افراد به خصوص بانوان نمود می کند.

وی با اشعار سروده شده در دوران دفاع مقدس گفت: اشعار دوران دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار در ایجاد هیجانات و روحیه حماسی در بین جوانان بود.

منکرسی، از شاعران به عنوان تاثیرگذار ترین افراد در حوزه های مختلف چون جنگ و مقابله با تهدیدات دشمنان یاد کرد.

وی گفت: شعر هر شاعری برگرفته از نوع روحیه و احساسات درونی افراد است.

وی ماندگاری اشعار شاعرانی چون حافظ و سعدی را نتیجه استفاده از کلمات زیبا، تزکیه روح،  ظرفیت ها و تجارب این افراد دانست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، شعر را غذای روح آدمی دانست.

منکرسی در پایان گفت: شعر باید در حوزه های ارزشی و تقویت وحدت ملی و دینی حادث شده تا بتواند به حفظ ارزش ها کمک کند.

در پایان این مراسم از شاعران برتر در در سه بخش فاطمی، آزاد و شعر كردی تقدیر شد.

هیئت داوران همه برگزیده ها را حائز رتبه اول عنوان کرد و در بخش آزاد خانم ها، در بخش اشعار ویژه (فاطمی و شخصیت حضرت زهرا (س) ) منیره درخشنده از تویسركان، فاطمه ناظری و طاهره رستمی از از كرمانشاه، الهام فرقانی از نجف آباد اصفهان، فاطمه صدیقی از ثلاث باباجانی و راضیه ناصری از صحنه ها را به عنوان نفرات برگزیده اعلام کرد.

هم چنین هیئت داوران در بخش آزاد بانوان ثریا صفری ،الهام مظفری ، مهسا تیموری،  سیده مهسا قاسمی و وجیهه ابراهیمی از كرمانشاه، آسیه رئوفی از كنگاور، لیلا احمدی و زهرا حاصلی از كرمانشاه، معصومه تیم از كنگاور،سودابه كارخانه و پریسا امانی از كرمانشاهبه عنوان منتخب این بخش تقدیر کرد.

و در پایان هیئت داوران خانم ها خاطره خاتون جلدانی از خرم آباد و فاطمه عبدالهی از ایلام ، سید آرزو قاسمی از کرمانشاه را شایسته تقدیر دانست.
همچنین در بخش کردی این کنگره تنها یک اثر از نسرین بیگی از شهرستان سرپل ذهاب توانست عنوان اثر برتر این بخش را از آن خود کند.