کشته شدن یک نظامی در حمله دو فرد مسلح به سلاح سرد در جنوب لندن سبب شد نخست وزیر انگلیس با لغو برنامه سفر خود، ستاد بحران تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل استاندارد، عصر دیروز دو مرد مسلح به خنجر و چاقو با حمله به یک ارتشی در نزدیکی پایگاهی نظامی در جنوب لندن، وی را به قتل رساندند. این دو نفر که گفته می شود با انگیزه سیاسی این جنایت را مرتکب شده اند، تا زمان آمدن نیروهای پلیس در محل حادثه باقی مانده و به سر دادن شعارهای ضددولتی پرداختند.

وقوع این جنایت که در روز روشن و در مقابل چشم عابران اتفاق افتاد، مقامات و مردم انگلیس را شوکه کرد. "بوریس جانسون" شهردار لندن از این حمله به عنوان اقدامی تروریستی یاد کرد. همچنین "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس با لغو برنامه سفر خود به فرانسه، خواهان تشکیل ستاد بحران شد. این ستاد تنها در مواقع اضطراری که امنیت کشور در معرض خطر باشد، تشکیل می شود.

رسانه های انگلیسی مدعی شده اند ضاربان این نظامی که در پایگاه نزدیک به محل جنایت خدمت می کرده، درصدد بوده اند سر وی را جدا کنند.

نخست وزیر انگلیس در نخستین واکنش خود به این حادثه، آن را اقدامی تروریستی خوانده و تاکید کرد لندن پیشتر نیز چنین جنایاتی را شاهد بوده، اما در مقابل این اقدامات تسلیم نخواهد شد. در همین حال کارشناسان در مورد وقوع حملات تروریستی بیشتر در انگلیس هشدار داده و خواهان مقابله دولت با افراط گرایانی شده اند که گفته می شود با شبکه القاعده در ارتباط هستند.