گرگان - خبرگزاری مهر: استاندار گلستان گفت: شورای نگهبان از ظرفیت های قانونی و انقلابی خودش استفاده کرد وآن نگرانی هایی که انقلابیون ومتدینین نظام در خصوص جریان فتنه داشتند رفع شد وکنار رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اعلام این مطلب که رعایت حقوق کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای همه ما واجب است اظهار داشت: تیرهای آمریکا و دشمنان ما به سنگ خورد و شورای محترم نگهبان بر اساس ظرفیت های قانونی که داشت این کار را انجام داد و نگرانی ها را از جامعه مرتفع کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان باید تمام همکاری ومساعدت خود را با ستاد انتخابات داشته باشند چون در حال حاضر انتخابات موضوع اول کشور است ، دستگاه ها، خدمت رسانی وهمیاری به ستاد انتخابات استان را در تجهیزات وامکانات ودر بحث تبلیغات برای حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.
 
وی افزود: قوه مجریه بستر ساز انتخابات است و آن کسی که انتخابات را برگزار می کند، مردم هستند که شامل هیات های اجرایی متشکل از هیات های امناء، بسیج محلات، تکایا، فرهنگیان و معتمدین محلات هستند وسلایق سیاسی مختلفی را هم دارند.
 
استاندار گلستان در ادامه با بیان اینکه اشکالاتی هم در دولت و هم در مجلس بوده است که موجب عقب افتادگی هایی در برخی زمینه ها شده است گفت: باید جلسات کارگروههای ما از حالت رکود و ساکن خارج و چالشی شود تا خروجی بهتری داشته باشد.
 
وی افزود: ما مدیرانی را دراستان داریم که 10 تا 20 بار برای پیگیری برنامه های دستگاه خود استاندار ویا معاونین را به وزارتخانه های مربوطه می کشانند تا مسائل استان حل وفصل شود وسهم بری بیشتری از منابع ملی داشته باشند اما مدیران اندکی را هم داریم که همچنان دچار رکود وبی خیالی هستند و باید خود را تغییر دهند.
 
برنامه بکپارچه مبارزه با ملخ تدوین شود
 
وی در ادامه با اشاره به معضل ملخ مراکشی در استان گفت: برنامه مدون و یکپارچه ای باید توسط ایران و ترکمنستان خصوصا استان گلستان و بالکان ترکمنستان برای مقابله با این ملخ تدوین شود و کارهای استانی روتین در خصوص مبارزه با این معظل هم طبق گذشته انجام شود.
 
قناعت افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان جهت عملیاتی نمودن سیستم آبیاری تحت فشار در 20 هزار هکتار از اراضی که طرح های مطالعاتی آن انجام شده ، برای تامین اعتبارات از منابع ملی اقدام کنند و فرمانداران نیز در شهرستانها برای تامین امنیت تجهیزات بکار رفته در اراضی کشاورزی برای سیستم آبیاری تحت فشار اقدام لازم را بعمل آورند.
 
وی اظهار داشت:کلیه دستگاه های اجرایی ، شرکت های دولتی ، بانک های عامل و بیمه ها ،شهرداری های گرگان و گنبد موظف هستند تا تاریخ 6/3/92 نسبت به تدوین وارسال برنامه عملیاتی حماسه اقتصادی به دفتر امور اقتصادی استانداری اقدام کنند و کلیه دستگاهه های اجرایی ، شرکت های دولتی و بیمه ها وبانک هخا موظف هستند تا نسبت به شناسایی وتهیه وارسال اطلاعات، شاخص های اقتصادی بخش های مختلف تا تاریخ 13/3/92 به دفتر امور اقتصادی استان داری اقدام کنند.