خرمشهر – خبرگزاری مهر: فرماندار خرمشهر توسعه عمران شهری و بهبود چهره خرمشهر را به لحاظ ارائه خدمات شهری، میلمان و زیباسازی ناموفق و ناکافی خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حسینی عصر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با اشاره به نقش و حضور مهم و تاثیرگذار یک شهردار موفق در بحث توسعه عمران شهری گفت: متاسفانه در خرمشهر به دلیل مشکلاتی که در بحث توسعه عمران شهری همچون زیباسازی، وجود مخروبه ها و مبلمان شهری وجود دارد، هزینه ها و کارکردهای انجام شده در بخشهای مختلف مشخص نیست و نمودی ندارد.

حسینی با تاکید بر نقش ارزشمند و موثر مردم در توسعه عمران شهری با انتخاب افراد توانمند و کارآمد به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر که کار تعیین شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری را بر عهده دارند، افزود: وقتی می گوییم مردم در انتخابات با دقت، بینش، بصیرت و شناخت کافی  به افراد رای دهند یکی از مباحث آن در عمران شهری نمود پیدا می کند.

فرماندار خرمشهر اظهار کرد: معتقدم که بسیاری از شهرها و استانها به دلیل عملکرد ناموفق شوراها نه تنها معضلات شهریشان کاهش نیافته بلکه یک سری مشکلاتی نیز بر آنها افزوده شده است.

حسینی تصریح کرد: پیش از تشکیل شوراها مشکلات و چالشهای شهرداریها در حد 10 درصد بود زیرا عملکرد شهردار در خصوص انجام کارها و دریافت اعتبارات مشخص بود اما پس از تشکیل شوراها مشکلات چندین برابر شد و این به دلیل انتخاب نادرست مردم است.

وی یادآور شد: مردم باید از عملکردهای جناحی، قومی و دسته بندیها خارج شوند و افراد صلاحیت دار، متدین و توانمند را انتخاب کنند تا وضعیت از شکل فعلی خارج شود.

حسینی ادامه داد: در کنار انتخاب نادرست مردم، متاسفانه سیستمهای نظارتی نیز به وظایف قانونی خود کم توجهی کردند و آنها را به خوبی انجام ندادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه در بخش توسعه اقتصادی خرمشهر، موانع توسعه ای که بتواند از پیشرفت در این زمینه جلوگیری کند مورد خاصی وجود ندارد و دولت در این زمینه  اقدامات خوبی انجام داده است که هزینه کرد 440 میلیارد ریالی جدید در بندر خرمشهر به هدف توسعه اقتصادی خرمشهر و متعاقب آن کشور صورت گرفته است.

به گفته وی در بخش کشاورزی نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

فرماندار خرمشهر در خصوص بخش اشتغال در خرمشهر و بیکاری جوانان این شهرستان افزود: بیکاری در خرمشهر را اصلا انکار نمی کنیم و منکر آن نیستیم اما آمارهایی که گاه و بیگاه از منابع مختلف اعلام می شود، واقعیت ندارد.

حسینی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد به ویژه در جریان انتخابات از این مسئله به عنوان یک امتیاز بهره برداری می کنند ولی پس از اتمام انتخابات دیگر کسی دنبال این موضوع نمی رود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر نرخ بیکاری در خرمشهر نسبت به کشور و استان رضایت بخش است، اما این بدان معنا نیست که بیکاری وجود ندارد، اما درصدی را نمی توانم اعلام کنم.