پیامدهای حادثه چهارشنبه در لندن که در آن یک کهنه سرباز انگلیسی توسط دو نفر کشته شد هنوز ادامه دارد بطوریکه شواهد جدید حکایت از آن دارد که سرویس اطلاعات داخلی انگلیس (ام ای پنج ) در پی استخدام عامل اصلی این حادثه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داسترالیان (The Australian)، شب گذشته یکی از دوستان "مایکل ادبولاجو" در مصاحبه با بی.بی.سی گفت : پیشتر ام آی پنج خواستار آن شده بود تا مایکل را به خدمت بگیرد.

همین اظهار نظر کافی بود تا اسکاتلندیارد اقدام به بازداشت وی کند.

مایکل ادبولاجو

فرد بازداشت شده "ابونصیبه" نام دارد که از دوستان ادبولاجو" محسوب می شود. مایکل ادبولاجو دارای اصالتی نیجریه ای بوده که در انگلیس متولد شده و سپس به اسلام گرویده است. وی بعد از آشنایی با یکی از چهره های افراطی حاضر در انگلیس پیرو اعتقادات سلفی گونه وی شد.

این چهره افراطی "عمر بکری" نام دارد که در لندن گروه"المهاجرون" را تاسیس کرده است. وی به دلیل داشتن اعتقادات افراطی در سال 2005 از انگلیس اخراج شد.

عمر بکری

یکی از افرادی که گروه غیرقانونی المهاجرون را رهبری می کند فردی است به نام "انجم چودری". چودری در گفتگو با رویترز اعلام کرده که به مدت 10 سال ادبولاجو را می شناخته البته وی عامل حادثه لندن را با نام مهاچر می شناخته و در توصیف وی می گوید : او فردی آرام و صلح طلب بود و من وقتی چهره او را با دستان خونین در تلویزیون دیدم، شوکه شدم.