بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: در طول دو ماه نخست سال جاري، پنج پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل شده است.

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه در طول دو ماه نخست سال جاري پنج پرونده قاچاق كالا در گمرک خراسان شمالی تشکیل شد، افزود: ارزش كل پرونده هاي قاچاق تشكيل شده در گمرك استان 288 ميليون و 196 هزار ريال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق در گمرک خراسان شمالی در دو ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 150 درصد افزايش داشته است، تصریح کرد: از نظر ارزش ريالي نيز ارزش پرونده هاي قاچاق تشكيل شده در گمرك استان در مدت مذكور به نسبت سال پيش 186 درصد افزايش داشته است.

جعفری تصریح کرد: کالاهای قاچاق عموما شامل موتورسيكلت، تجهیزات دریافت از ماهواره، پوشاک، مشروبات الکلی و تلفن همراه بوده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در زمينه ورود و خروج امانات پستی به كشور اظهار داشت: در طی این مدت 28 بسته پستی از طریق این گمرک وارد و 31 بسته نیز از کشور خارج شده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس در دو ماهه نخست سال جاری تعداد ورود و خروج بسته‌های پستی از این گمرک به نسبت مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 27 و 29 درصد رشد داشته است.

این مسئول افزود: بسته‌های ورودی شامل پوشاک، سی دی، شکلات، دارو و ... و بسته‌های خروجی نیز بیشتر شامل پسته، زعفران، آلو، پوشاک و... بوده که اغلب این بسته‌ها به کشور انگلستان، آلمان، اتریش، آمریکا، سوئد وارد و یا به آن کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، گمرك خراسان شمالي از بهمن ماه سال 87 با حضور معاون اول رياست جمهور فعاليت خود را آغاز كرده و سايت جديد آن نيز ارديبهشت ماه سال جاري با حضور عباس معمارنژاد؛ رئیس کل گمرک ایران  در زمینی به مساحت پنج هکتار رسما افتتاح شد.