تبریز – خبرگزاری مهر: کمیسر کلاس A اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI و مشاور فنی تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان ) گفت: این تور آمادگی ارتقا از سطح 2 -2 به درجه 2 -1 نیمه حرفه ای را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمن شلمردین امروز در آغاز مرحله چهارم تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در شهر خوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقاء سطح این تور بین المللی نیازمند زمان است که به تدریج و در آینده ای نزدیک اتفاق می افتد.

وی افزود: من برگزاری این مسابقات و ارتقای سطح آن را همواره به شنای قوی سفیدی در آب تشبیه می کنم که شاید برای بیننده جالب و خیلی آسان به نظر برسد ولی در حقیقت کار بسیار سخت و دشواری است که از عهده هر کس برنمی آید.

شلمردین، آب و هوای استان های آذربایجان ایران را بسیار مطبوع و دلنشین اعلام کرد و گفت: امسال برای دومین سال پیاپی در این تور بین المللی حضور دارم و آشنایی با فرهنگ منطقه آذربایجان ایران برایم بسیار جالب و جذاب است.

مشاور فنی تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) گفت: ستاد برگزاری تور ایران (آذربایجان ) و تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکاران این تور با استفاده از تجربیات خوبی که در اختیار دارند رقابت های خوب و منظمی را برگزار می کنند.

وی افزود: تور دوچرخه سواری بین المللی ایران ( آذربایجان) از قدیمی ترین و با سابقه ترین تورهای قاره کهن آسیاست و در سال های اخیر در نحوه برگزاری هر چه مطلوب تر آن تلاش های زیادی شده است.

شلمردین گفت: تاکنون شاهد برگزاری سه مرحله از دوره بیست و هشتم این تور هستیم که سخت ترین مراحل این رقابت ها در مسیرهای کوهستانی و نیمه کوهستان باقی مانده است.

وی ادامه داد: در مراحل چهارم و پنجم رفته رفته فاصله تیم های قوی و ضعیف از یکدیگر بیشتر شده و تیم های قدر به رقابت های تنگاتنگ خود با حریفان ادامه می دهند.

شلمردین افزود: امسال در بخش تامین امنیت جاده ای و ایجاد نظم و انضباط در نحوه برگزاری مسابقات شاهد رشد و هماهنگی بسیار خوبی در بین مسئولان برگزاری بوده ایم که این امر جای بسی امیدواری و خرسندی را دارد.

این داور بین المللی از با سابقه ترین داوران تورهای دوچرخه سواری جهان، با 78 سال سن متولد شهر منچستر انگلستان است و هم اکنون در شهر لندن زندگی می کند.

نورمن شل مردین کمیسر ارشد ، داور ارشد و بازرس آنتی دوپینگ برای اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI در تورهای جی پی پلو فرانسه ، جیرو دل ترنتینو ایتالیا ، تور سوئد ، بازیهای آسیایی گوانگ ژو ، تور میدل زی لند هلند ، جایزه آدلی فرانسه ، جی پی موربی هان فرانسه ، تور اسلواکی ، تور بولاند بانک آفریقای جنوبی ، تور بریتانیا پنج بار، تور اندونری ، تور ایرلند ، رقابتهای دوچرخه سواری قهرمانی مردان و زنان جهان در بخش های پیست و کوهستان و جاده حضور داشته است.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران با جایزه 50 هزار یورویی از یکم تا ششم خرداد با حضور 19 تیم داخلی و خارجی در مسیرها و جاده های دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حال برگزاری است.