اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مراکز قرآنی و دینی از مهمترین نقاط قوت مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر٬ مصطفی مشایخی صبح روز شنبه در جلسه کمیته راهبردی توسعه فرهنگ و معارف قرآنی استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر گفت: حضرت علی (ع) الگوی کاملی از انسانیت٬ امامت و ولایت برای افراد است.

وی با اشاره به اینکه مساجد٬ موسسات قرآنی و بقاع متبرکه به عنوان نقاط قوتی برای مسلمانان هستند٬ افزود: برگزاری جلسات قرآنی و محافل انس با قرآن در این مکان های معنوی راهی برای انس هر چه بیشتر با قرآن و تقویت معارف قرآنی است.

ضرورت آسیب شناسی فعالیت های قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآنی استان مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح برنامه های قرآنی و فعالیت کمیته راهبری توسعه معارف قرآن استان ضروری است و باید برای تحقق این امر برنامه ریزی و تلاش شود.

مشایخی٬ آسیب شناسی فعالیت های قرآنی، اجرای برنامه های قرآن در خانه، استفاده از فضای مجازی، تولید نرم افزارهای قرآنی و برگزاری همایش و کارگاه هنر در قرآن را ضروری دانست و گفت: برگزاری همایش بزرگ خانواده قرآنی به صورت ماهانه٬ فعالیت سیستم پیامک کمیته توسعه معارف قرآن استان در راستای اطلاع رسانی به جامعه قرآنی و توانمندسازی موسسات قرآنی از طریق آموزش از برنامه های پیش روی این کمیته در سال جاری است.

در ادامه این نشست مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در کمیته توسعه معارف قرآنی پرداخت.

علیرضا حاج علی بیگیپ افزود: توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه راه نجات جامعه اسلامی از توطئه های فرهنگی و گرایش نسل جوان به آموزه های قرآن است.

گفتنی است در این جلسه اعضای کمیته توسعه معارف قرآنی استان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود و اقدامات انجام شده در این حوزه پرداختند.