رئیس دایره کنترل سلاح آکسفام هشدار داد اقدام اتحادیه اروپا در لغو تحریم تسلیحاتی گروههای مخالف مسلح در سوریه می تواند پیامدهای ویرانگری برای این کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه آکسفام در مورد پیامدهای منفی و خطرناک لغو تحریم تسلیحاتی گروههای مسلح در سوریه از سوی اتحادیه اروپا هشدار داد.

"آنا مک دونالد" رئیس دایره کنترل سلاح این موسسه که دفتر آن در لندن قرار دارد، با بیان این مطلب گفت چنین اقدامی تلاش های انجام شده برای حل بحران سوریه از جمله توافق دوازدهم ژوئن آمریکا و روسیه برای حل مسالمت آمیز این بحران را بی نتیجه می کند.

به گفته مک دونالد، پاسخ های مشخصی برای توقف خونریزی ها در سوریه وجود ندارد، اما ارسال سلاح های بیشتر به سوریه مسلما جزو این پاسخ ها نیست. وی چنین اقدامی را ناقض قوانین حقوق بشر خواند و تاکید کرد ارسال سلاح بیشتر به سوریه(برای گروههای مسلح) تشدید سناریویی جهنمی علیه مردم سوریه خواهد بود.

گفتنی است وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه به منظور بررسی لغو تحریم های نظامی گروههای مسلح در سوریه در بروکسل گردهم می آیند. این در حالی است که در بین مقامات این اتحادیه در این مورد اختلاف نظر وجود دارد.