در آستانه تصمیم گیری اتحادیه اروپا در خصوص لغو تحریم تسلیحاتی گروههای مسلح در سوریه، یک رسانه غربی از اختلاف شدید کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از " خبرگزاری فرانسه"، در حالی که چند روز تا تصمیم گیری اتحادیه اروپا درباره لغو یا عدم لغو تحریم تسلیحاتی سوریه با هدف ارسال سلاح برای گروههای مسلح در این کشور باقی مانده است شکاف عمیقی بین اعضای این اتحادیه بر سر این مسئله به وجود آمده است.

قرار است روز دوشنبه اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره تمدید تحریم تسلیحاتی سوریه تصمیم گیری کند.

انگلستان و فرانسه خواستار لغو یا اصلاح این تحریم با هدف ارسال سلاح به مخالفان سوری هستند، در حالی که بقیه کشورها و گروه ها به شدت با این مسئله مخالف هستند.

" انا مکدونالد" رئیس دایره کنترل تسلیحات موسسه اروپایی "آکسفام" امروز در خصوص لغو تحریم تسلیحاتی سوریه و رسیدن سلاح به دست مخالفان سوری هشدار داده و گفته است این کار سوریه را به جهنمی برای غیر نظامیان تبدیل خواهد کرد.

همچنین بنا بر این گزارش ، کشورهای منطقه اسکاندیناوی به رهبری سوئد و اتریش هم به همراه جمهوری چک با درخواست فرانسه و انگلستان به شدت مخالف هستند.

همچنین گفته شده ایتالیا و اسپانیا هم که پیشتر خواستار لغو تحریم بوده اند، از حمایت از لغو تحریم منصرف شده اند.

گروه سوم کشورهایی هستند که بارها از نقش مخرب انگلیس و فرانسه در اتحادیه اروپا گلایه کرده اند،اما برای جلوگیری از ایجاد شکاف در این اتحادیه سعی می کنند به نوعی مصالحه در این خصوص دست یابند که آلمان جز این گروه است.

"گیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان در این خصوص گفت: مسئله مهم به وجود نیامدن شکاف در اروپا است و خیلی بد است که اروپا درباره سوریه به توافق نرسد.